DEFINÍCIA HOVORÍ:
urbanizácia [-ny-], ž. odb. prestavba sídliskovej štruktúry na sídlisko mestského typu; u. krajiny = jej prispôsobenie potrebám mesta.
Trochu sme si zadefinovali, niekomu možno dokonca pomohli, pretože teraz už bude každý vedieť, čo je to urbanizácia a môže v škole machrovať. Nuž a teraz si narovinu povedzme, na kieho frasa tu hovorím o urbanizácii, keď Urban Assault má k presídľovaniu obyvateľstva z dedín do miest asi tak ďaleko, ako Meč-píp-iar k popularite medzi normálnymi ľudmi ( 8-) ). Ale nevadí. Veď slovo urban sa v názve nachádza, tak čo by sme si nepohovorili o tejto napínavej téme. Alebo nie? Hmm, čo ja viem? Počkajte, ešte si to rozmyslím...
...
...
...
No dobre, tak teda budem radšej rozprávať o novej hre od Majkrosprostu, Urban Assault (UA). Táto všetkými ľudmi obdivovaná, zbožňovaná, uctievaná firma... momentík, nie je to náhodou naopak? Nevadí, prispôsobte si to ako chcete.
Takže kde som to prestal? Jáj, čiže Majkrosprost ledva, ledva dodistribuoval Outwars a už nám, úbohým pařanom
naservíroval na zlatej tácni, ktorá je však zlatá len na povrchu a pod náterom sa skrýva zhrdzavený plech, novú akčnú hru, zákerne
skombinovanú so strategickými prvkami. Čo z toho nakoniec vzniklo? Ehm, určite nie to, čo si predstavovali autori. V každom prípade je totiž v
UA prvoradá akcia, až potom nejaké myslenie. Niekedy dokonca aj strategické.
Vítam Vás na palube našej základne, pane!
Držte klapačku poručík! Nemám náladu na Vaše pozdravy! Nevidíte, že dnešná úloha je životne dôležitá pre náš národ?
Samozrejme, že viem, pane!
Tak keď to viete, prestaňte otravovať a nechajte ma, nech sa v kľude zastrelím!
Ehm, prepáčte pane. Teraz neviem, či som Vám dobre rozumel. Povedali ste, že sa chcete ZASTRELIŤ?
Presne to som povedal. Počujte poručík, Vy máte nejaké dlhé vedenie.
Pane, veď práve preto ma zobrali do armády, he, he, he.
Ticho! Tu sa nebude nikto smiať, keď sa ja chcem zastreliť! Počkajte, teraz už ani neviem, prečo si vlastne mienim napáliť guľku do hlavy. Vidíte, dokonale ste ma poplietli! Za toto dostanete desať ostrých! Hneď teraz! Za trest budete desať dní behať po bojovom poli a zbierať trosky nepriateľských vozidiel.
Ale pane! Prechádzku po bojovom poli bez obrneného transportéra ešte nikto neprežil! Dokonca aj obyvatelia mesta chodia na nákupy v tanku.
Je mi to jasné. Ale čo Vy viete? Možno práve Vy vytvoríte nový svetový rekord. Prežijete v ostrej paľbe tri minúty a máte to v suchu. To sa budú Mykoniania čudovať, akého odvážlivca sme poslali na plac.
Teda, ak smiem oponovať, tak...
Tu bude disciplína! Zavrieť hubu a vydržať! Pochodóm vchod na bojové pole! Raz, dva, raz, dva... No, konečne je od neho pokoj a ja sa môžem odstreliť. Prečo? Nuž, vždy lepšie ako veliť bande tupých zelených mozgov, kovových robotických tankov a helikoptér. Načo sa snažiť zvíťaziť nad Mykonianmi alebo Sulgogarsami, keď o pár týždňov prídu znova takí ako oni a budú sa opäť snažiť získať našu planétu? Načo? Tak zbohom. Pretrpte to, ale bezomňa.
A veliteľ dovelil...
Radšej sa nebudeme riadiť veliteľovým spôsobom skoncovania s týmito zápletkami, ktoré sú vďačnými námetmi pre akčné hry. Ja vám pre istotu pekne krásne poviem, o čo tu ide a vy už sami uznáte za vhoné, či si UA kúpite alebo nie.
Pravdepodobne vám už podľa krátkeho rozhovoru medzi poručíkom a veliteľom zaplo, o čom Urban Assault bude. Zase-opäť-furt-donekonečna spracuváva jednu a tú istú tému: postapokalyptický svet napadnutý cudzími, mimózoidnými civilizáciami, musíte obrániť a zveľadiť. Nechcem nikoho strašiť, ale ešte zopár takýchto herných "zápletok" a dostanem sa do berserkovitého stavu. Tí z vás, ktorí hrávajú dungeony, určite vedia, čo to berserk je (preto pozor!).
Oukej. Prehrýzli sme sa cez to, čo niektorí exoti z Majkrosprostu nazývajú dejová zápletka a teraz môžeme veselo postúpiť ďalej. Teda ak ešte máte chuť. Ako sa tak na vás pozerám, tuším máte. Tak jedeme dál.
Čo ma na UA potešilo najmenej, bola taká vecička, medzi hráčmi počítačových hier nazývaná "hardvérové nároky". Tipnite si, na akom stroji asi tak Urbanizačný útok beží? Teda, skôr sa plazí? Aby ste neumreli od zvedavosti, ja vám to s neradosťou poviem. Ak ešte stále nemáte ten očipovaný kus plošného spoja, výrobcami pomenovaný 3D karta, siahnite minimálne po dvestovke. Pokiaľ plošný spoj s čipmi vlastníte, na tristotridsaťtrojke by ste už mohli byť schopní simulátor urbanizačného útoku rozchodiť( ja neviem, čo mám stále s tou urbanizáciou, veď je to také nechutné slovo - urbanizácia, urbanizácia, urbanizácia... no hovorím, odporné).
Celá rýchlosť hry je jednoducho príznačná pre systém, v ktorom sa plazí. Ale veď to už všetci veľmi dobre poznáme, tak si prehoďme zopár nadávok a poďme veselo ďalej.
Po absolvovaní troch tréningových misií a oboznámení sa s jedným z najpriblblejších ovládaní bojového vozidla, aké som kedy videl, sa prehryzieme až k samotným ostrým misiám. Predtým si však nezaškodí pohovoriť o systéme, akým je celá gamesa spracovaná.
Pařba UA prebieha v dvoch módoch. V prvom sa nachádzate v "hlavnom stane", odkiaľ je možné stavať nové jednotky, samozrejme ak je dostatok potrebných surovín. Rovnako nie je na škodu možnosť prepnutia pohľadu do raketovej veže, ktorá má samozrejme iba jeden jediný účel. Sabotovať misiu...ehm, oprava, obraňovať HQ pred náletmi nepriateľských vrtuľníkovznášadiel, alebočozastrojetoje. Hlavná časť boja sa však odohráva vo first-person (toto slovo už počujem pomaly aj na záchode) pohľade. To znamená, že si vyrobíte takých päť tankov, pridelíte ich do jednej jednotky a vy si sadnete do jedného z vozidiel, ktoré sa tým pádom stane veliteľským tankom. Potom už len jazdíte po okolí, dobývate nepriateľské budovy, sektory a iné objekty, ktoré autori postavili hráčom do cesty. Nuž a toto robíte, až kým sa na to všetko nevykašlete a nezahráte si radšej nejakú inú, duchaplnejšiu hru. Napríklad Kvejka ( 8-) ).
Misie sa síce mierne obmieňajú, zrejme aby sa nepovedalo, že sú nudné. Avšak mne nudné pripadali a to mi nik nevyhovorí. Teda jedine, že by na to použil isté donucovanice prostriedky, ako napríklad pozeranie predvolebných šotov na STV. Ale snáď až taký krutý by ku mne nebol... ;-)
Keď už je tá hra taká pomalá, nezaškodí spomenúť, ako vlastne vyzerá. Priemerne. To je jediné slovo, ktoré ma pri pohľade na UA napadá. Aj napriek podpore 3D axelerátorov to nie je žiaden zázrak. Keď už tu raz ten tridéefiks máme, tak nech ho využijú poriadne a nie len
použiť 16 bitové textúry a vyfiltrovať štvorčeky, ktoré sa mimochodom pri niektorých objektoch aj tak objavujú (to je záhada hodná agentov FBI, Muldra a Scullyovej... možno tam budú musieť zaskočiť z Orzynovej recenzie).
Ozvučenie ešte vychádza z celej hry najlepšie. Príjemný hlas oznamujúci splnené a nesplnené úlohy počas misie, výbuchy, vrčanie tankov. Všetko znelo vierohodne. Aspoň niečo.
Mám dojem, že som už vyčerpal studňu "geniálnych nápadov" novej hry z distribúcie Majkrosoftu. Vy ste si snáď o nej utvorili svoj názor a ten môj je dúfam každému jasný...
NÁZOV: |
URBAN ASSAULT |
TYP: |
URBANIZAČNÁ, AKČNÁ SKOROSTRATÉGIA |
VÝVOJAR: |
TARRATOOLS |
VYDAVATEĽ: |
MAJKROSOFT |
OPERAČNÝ SYSTÉM: |
WOKNA 95 |
ROZUMNÁ KONFIGURÁCIA: |
P150, 32 MB RAM, 3Dfx |
3D KARTY: |
3Dfx, 3D Blaster, Diamondy, Matroxy, Hercules Stingray, etc |
ZHRNUTIE: |
Určite si to nekupujte, ak si myslíte, že sa tam dozviete niečo o urbanizácii...
|