Načo by nám bola rubrika preview, keby sme do nej nič nepísali? Presne toto som si povedal v stredu v noci, keď som už druhýkrát obdivoval krátku hrateľnú ukážku Trespassera.
Trespasser. Hovorí niekomu niečo tento názov? Trochu vám napoviem. Pred časom sme mali možnosť zahliadnuť v Leveli krátky odstavček, ktorý sa venoval práve Trespasserovi. Už vtedy ma najviac zo všetkého prekvapila správa, že túto 3D akčnú adventúru bude mať na svedomí sám Spielberg. Z toho samozrejme vyplynula prítomnosť dinosaurov a pokračovanie Jurského parku. Lenže to nebola jediná správa. Najdôležitejší tromf Trespassera spočíval v absolútnom dodržiavaní fyzikálnych zákonov. Vtedy som tomu veľmi neveril a môj počítač len ticho žalostne plakal pri predstave, ako mu tá hra zase raz dá zabrať.
Dnes už môžem s kľudom prehlásiť: bude to najrealistickejšia hra, aká kedy bola vytvorená (samozrejme okrem simulátorov). Skutočne. Nevymýšľam si. Nechel som tomu veriť, ale je to tak. A dokonca sa pri Trespasserovi počítač ani príliš nezapotil. Tvrdím, že ak sa do finálnej verzie nič rapídne nezmení, bude to B.O.M.B.A.
|
A teraz tie zmieňované fyzikálne zákony. Teda... nenachádzam slov. Pokúste sa predstaviť si nasledujúci obraz. Okolité obrázky vám tiež určite pomôžu. Larva II. používa na interakciu s predmetmi pravú ruku. Pomocou kláves a myši s ňou môžete robiť čokoľvek. Vykrúcať, ohýbať zápästie, dvíhať/hádzať predmety, tlačiť, zdvihnúť zbraň, hladkať Dina (skúste to s Velociraptorom... kto vydrží dlhšie ako sekundu, vyhráva... :-) ), skrátka všetko na čo si len spomeniete. Okrem toho aj predmety si zachovávajú maximálne fyzikálne vlastnosti. Chcete príklad? Tu ho máte: drgnete rukou do troch dební postavených na sebe a oni sa pekne-krásne zakymácajú a nakoniec popadajú na zem. Vrchol všetkého spočíva v hodení ľahkej drevenej truhlice do mora. Drevo nielen že vytvorí po dopade na vodu kruhy, ale dokonca zostane PLÁVAŤ na hladine (!!!).
O strieľaní platí to isté. Zabudnite na finty z Kvejka. Unreal môžete rovno zahodiť. Tu sa strieľa totálne realisticky. Najprv zbraň zoberiete do ruky, potom si presne, ale skutočne PRESNE nastavíte zameriavač na hlavni do krúžka a až potom môžete uvažovať o presnom strieľaní. Náboje sa samozrejme míňajú a zásobníky nenájdete ležať hocikde, ako to býva zvykom v bežných akčňovinách. Nehovoriac o tom, že ak sa pokúsite zamieriť zbraň na nejakého obzvlášť obrovského jaštera, ktorý medzitým dupe nohami, nemáte najmenšiu šancu. Zem sa totiž v jeho okolí správa podobne ako pri zemetrasení. A za takých podmienok by nezamieril ani Rambo.
Určite vás zaujíma, aký endžin použili na tento fyzikálny teror. Neviem. Skutočne neviem. Dreamworksovia si ho vytvorili sami a ako sa zdá, nie je to veľká sláva. Rozhodne zaostáva za všetkými doterajšími endžinmi. Ale v niečom predsa len vyniká. Túžili ste niekedy v nejakej hre po prechádzke okolitými vrchmi? Trespasser to dokáže. Moje zvedavé ja sa napríklad pätnásť minút štveralo hore strmým svahom len preto, aby videlo, čo ukrýva druhá strana hôr. Stálo to za to. Odkryl sa mi výhľad na more. Héééh.
Nakoniec tu mám predbežné nároky na herné železo. Rozumné riešiene bude zrejme Pentijum dvestovka, tridéefiks a minimálne tridsať dva mega operačky. Šesťdesiat štyri pomôže viac. Myslím, že to nie je až také hrozné. Od hry tohto typu som očakával horšie požiadavky.
Uzatváram toto previjú následujúcim priateľským upozornením: ak pôjdete po lese a začujete z diaľky podozrivé dunenie, vedzte, že to nemusí byť prichádzajúca búrka alebo zvuk vzdialeného vlaku. Kľudne to totiť môže byť Tyran Rexo, odborne nazvaný Tyrranosaurus Rex, jeden z najnebezpečnejších jašterov dávnych čias...
NÁZOV |
TRESPASSER |
TYP |
3D AKČNÁ ADVENTÚA |
VÝVOJÁR |
DREAMWORKS INTERACTIVE |
DISTRIBÚTOR |
??? |
OPERAČNÝ SYSTÉM |
WOKNA 95/98 |
PREDBEŽNÁ ROZUMNÁ KONFIGURÁCIA |
Pentijum 200, 32 MB RAM, 3Dfx |
3D KARTA |
zatiaľ iba Direct3D |
ZHRNUTIE |
Rysuje sa tu adept na najrealistickejšiu 3D akčnú adventúru všetkých čias. To si nesmieme nechať ujsť! |