R A V E N 7
HIT LIST TOPlist Smer hlavná stránka Ravena


Nadpis Dead Reckoning


RECEPT 1.:


PRÍPRAVA DED REKONINGU



Potrebné suroviny:

- 1 počítač typu PII-400, 256 MB RAM, 8 MB AGP graf. karta, 54 GB HDD, 3Dfx Voodoo2 12 MB pre grafika
- 1 počítač typu PII-350, 128 MB RAM, 8 MB AGP graf. karta, 8 GB HDD, 3Dfx Voodoo2 12 MB pre 1. programátora
- 1 počítač typu PII-350, 128 MB RAM, 8 MB AGP graf. karta, 8 GB HDD, 3Dfx Voodoo2 12 MB pre 2. programátora
- 1 počítač typu PII-300, 64 MB RAM, 4 MB AGP graf. karta, 4 GB HDD, pre hudobníka/zvukára
- grafický program 3D Studio MAX
- programovací jazyk C++
- nahrávacie štúdio
- milión korún na výdavky

Príprava:

Zíde sa partia ľudí, ktorú niektorí ľudia nazývajú vývojársky tím. Táto skupina začne pomocou hore zmieňovaných ingrediencí vytvárať hru, ktorej koncept si buď pripravia sami, alebo im ho predostrie ich distribučná spoločnosť. Potom začnú prvé prípravy. Navrhnú základný design hry, postáv, jednotiek a ostatných častí gamesy. Nastavia obtiažnosť, prítomnosť rôznych hardvérových vychytávok, ako napríklad 3D kariet, MMX podpory a iných srandičiek, ktoré aj tak pikčr šitu lamerským programátorom houby pomôžu. Hneď potom ich pochytí začiatočný pracovný zápal, a tak programujú ako diví, kreslia a skladajú skladby. Po štvrťroku makačky sa príde na ich pojekt pozrieť generálny manažér distribučnej spoločnosti, ktorý po zhliadnutí tej ohavnosti zostane čumieť na monitor s otvorenými ústami. Po niekoľkých minútach sa však vzpamätá a začne premýšľať, ako by sa dala tá príšernosť streliť. Nájde v hre všetky výhody modernej doby, čiže spomínanú podporu tridé kariet a ememiksov a všetko si to poznačí na papier. Po návrate do sídla distribučnej spoločnosti šéfovia dumajú a dumajú, čo napíšu na reklamné zdrapy. Nakoniec na to prídu: Všetci pécečkári držte sa... prichádza Dead Reckoning. Hra, ktorá vám otvorí oči. Zabudnite na všetky doterajšie akože 3D-hry. Náš engine nie je dokonaleší než v Unreale, nie. Prekvapí však svojou svižnosťou. Na Pentiu(TM) 266 s 3Dfxom si zahráte

Pikčr s výbuchom.

ako nič. Mysleli sme aj na nemajiteľov 3D kariet, aj keď vieme, že takí už určite nikde vo svete neexistujú. Softvérovú emuláciu bezproblémovo zvláda aj Petnium(TM) 350, preto nemusíte smútiť. S Dead Reckoningom zažijete to, čo ste chceli zažiť už dávno. Bitky malých vesmírnych lodí v arénach, dve družstvá proti sebe. Nie to nie je multiplayer, aj keď naša hra ho samozrejme podporuje. Tieto bitky hráte proti počítaču. Grafika je dokonalá, veď sme ju prehnali cez 3D karty, zvuky nemajú nejmenšiu chybičku. Hrateľnosť nepozná hraníc. Buďte pripravení... 23.10. o 13.50 a.m. totiž príde Dead Reckoning! Uááááááááá!!!
Áno, presne takýto reklamný plátok si nechajú vytlačiť vo všetkých herných časopisoch. Myslia na reklamu v reklame, preto dozrú na to, aby im Iňteľ zaplatil slušnú sumičku za propagovanie Pentijí. Okolo porozhadzujú obrázky s výbuchmi, ktoré pre istotu ešte trochu vyrenderujú. Veď čo keby si náhodou niekto všimol tú amatérsky pôsobiacu grafiku?! Vedia veľmi dobre, že vyzerá ako z roku raz dva a nepomáha jej ani bilineárne filtrovanie. Mimochodom, pravdepodobne žiadny iný 3D karetný efekt tam ani nie je. 3D karta akurát zrýchľuje zobrazovanie. (Nech vás čirou náhodou nepomýlia obrázky plesknuté tu okolo... vyberal som skutočne len tie najlepšie. Ale musím uznať, že na statických pikčroch nevyzerá Dead Reckoning najhoršie... horšie je to už v pohybe, to mi verte.) Najväčší úder však prichádza po vypnutí akcelerátora. Niečo tak sekajúce človek často nevidí. Oni si to všetko veľmi dobre uvedomujú, ale čo už. Predsa neprídu kôli amaterizmu programátorov o kšeft! Hrateľnosť tiež zaspala niekedy v období interaktívneho filmu Psychic Detective.
Zmenšený pikčr.

Ako sa však pripravuje samotná hra?

Vývojári sa zamyslia nad tým, čo momentálne letí vo svete. Z ríltajmoviek sú už aj oni vyčerpaní, preto sa rozhodnú pre niečo založené na 3D grafike. Klasická Kvejkovko-jediovko-unrealovina sa im zdá príliš zložitá, z toho dôvodu musia vymyslieť niečo jednoduchšie. Aj tak by poriadny 3D-endžin nedokázali naprogramovať. Povedia si, že už dávno nevznikla hra, v ktorej by proti sebe bojovali dva týmy v arénach. Napríklad červený a modrý. Kto koho prvý zničí, ten vyhráva. Bude možné vybrať si svojich wingmenov, rovnako aj protivníkov. Nesmú zabudnúť na výber lode. To by bola predsa zásadná chyba! Ľudia potrebujú v hrách vidieť, že si majú z čoho vyberať. Takže ideu majú premyslenú, nič im teda nebráni v tvorbe. Grafik začne splátavať textúry a modely lodí, ktoré vyzerajú ako by ušli z roku 1994. Všetci v tíme si to veľmi rýchlo všimnú, ale už nemajú čas prerábať grafiku, preto do hry rýchlo zabudujú podporu akcelerátorov. Ha! Lenže to nestačí! Musia ísť s dobou, takže Dead Reckoning obdaria aj MMX emluláciou. Síce hneď na to pochopia, že ememiks hru takmer vôbec neurýchľuje, ale to je jedno. Hlavne, že tam je, no nie? Zvukár dodá programátorovi svoje výtvory a ten ich naprogramuje do hry. Potom spustia prvú beta verziu. Pri tomto teste polovina vývojárov omdlie pri zistení, s akým hnusom sa pol roka babrali. Grafik dokonca pri počúvaní tých hnusných zvukov príde o päťdesiat percent sluchu. Na skúšku ešte vypnú akceleráciu, ale hneď ju radšej znova zapnú, pretože sa boja, že by niekto mohol prísť o zrak. Veru, kto by zniesol pohľad na tamer nehýbajúcu sa spátaninu pixelov? Skutočne nikto. Pokračujú v testovaní ďalej a stále viac nadobúdajú dojem, že niekde sa musela stať chyba. To čudo na obrazovke predsa nemôže byť ich výtvor! Tú nehrateľnú nechutnosť vraj stvorili oni? Preboha!!! Čo teraz! Čo ak im to distribučná spoločnosť odmietne? Pol roka práce bude v ...

Pikčr prenasledovania nepriateľa.

Distrubútori však neodmietnu. Predsa len ide o dosť malú vydavateľskú firmu, pre ktorú je každý herný produkt dobrý. Hlavne nech z neho predá aspoň tisíc kusov. To sa zariadi. Podplatia zopár redaktorov v herných časopisoch, tí ich hru vychvália do neba a niekoľko úbožiakov im skočí na lep. Čo na tom, že potom dotyčný kupec cédečko s Dead Reckoningom trikrát opľuje a spláchne do záchoda? Hlavný je zisk z jeho nevedomosti. Oni, distribútori, majú svedomie čisté: sľubovali 3D akceleráciu? - je tam! spomínali MMX podporu? - hráči ju tam nájdu! A to ostatné? To se vsákne!

Koľko osôb sa z tohto receptu naje... prepáčte, chcel som povedať - si zahrá ?

Nuž, to je tvrdý oriešok. Ak sa milý čitateľ po prečítaní môjho receptu nepoučil, potom neviem, neviem. Odhadujem, že takých sto osôb si aj napriek tomuto receptu zahrá. Niektoré indivíduá sú nepoučiteľné. Ak vám však zostane po Dead Reckoningu iba zapchatý záchod (viete, predsa len by som hádzanie cd disku do vécka neoporúčal... ale opľuť cédečko môžete :-) ) a vyše tisíckorunová strata, mne nenadávajte. Ja som vás varoval.


P.S. pre Zollina: Človjeku, neviem čo máš proti paskvilným hrám s hodnotením 1-2/10. Veď práve na takéto hry sa najlepšie píšu recenzie. Čo myslíš, z čoho si môžeš skôr uťahovať? Z NFS3 alebo z Bass Master Classic Tournament?

ONDREW




NÁZOV
DEAD RECKONING
TYP
ŤAŽKO POVEDAŤ... ČOSI V 3D
VÝVOJÁR
GOLDREE DEVELOPMENT
DISTRIBÚTOR
PIRANHA INTERACTIVE
ROZUMNÁ KONFIGURÁCIA
PENTIJUM 166/200, 32 MB RAM, 3D karta
3D KARTA a spol.
DIRECT 3D, MMX
ZHRNUTIE
Fuj, fuj, fuj a ešte raz FUJ!!!

1/10