Splnil sa môj dávny sen. Už minimáne tri roky dokola opakujem: Kedy už niekoho napadne vytvoriť pravý, nefalšovaný simulátor vlaku? Dňa neviem koľkého kolkatý sa to stalo...
Bože, to to trvalo! Strašné! Viem, kedysi tu bol The Train, ale ten nerátam. To bolo len akési vlakové čudo. Lenže 3D Railroad Master je skutočný simulátor vlaku. Ale. ALE! Okrem svojej neodškriepiteľnej originálnosti obsahuje jednu veľmi podstatnú chybu. Vznikol totiž v Rusku. Iste viete čo to znamená. Je to hra s jedinečným námetom, ale spracovanie ju vystreľuje na Mars k ufónom, ktorí možno budú ochotní pařiť niečo také pomalé a neesteticky (whooa)
pôsobiace. Škoda, že toľko dobrých ruských hier takto dopadá. Snáď jediná svetlá výnimka je gamesa Rage Of Mages. Ináč v podstate všetky dopadli dosť neslávne. A to isté platí aj o Vlak(ensteinovi) 3D, ako som si ho pracovne nazval.
Predstavte si, že ste rušňovodič, čiže vodič rušňa. Riadite vlak, dokonca si vlastnoručne prehadzujete výhybky, nakladáte tovar, vykladáte tovar, prevážate ho z jednej stanice do druhej a to samozrejme podľa cestovného poriadku. Okrem toho nesmiete zrážať ľudí prechádzajúcich cez koľaje, ani zvieratá a autá. S vlakom sa rútite krajinou za akéhokoľvek počasia. Húkate ako šialený, brzdíte, pridávate, opravujete. To všetko si zoberiete na starosť, ak sa rozhodnete hrať Vlak(ensteina) 3D.
Časť z vás je teraz určite potešená, druhá časť unudene zíva a rozmýšľa, ktorú ďalšiu recenziu si prečíta. Ja patrím k tej prvej časti, pretože, ako som už povedal, takáto hra mi už dlho chýbala. Až na to, že by ma nikdy nenapadlo, ako bude vyzerať. Smrk, smrk. Dobabrali to tí naši východní susedia. Čo bude mať hráč z toho najoriginálnejšieho nápadu z najoroginálnejších, keď si takmer pokazí zrak z pixelovej grafiky a pomalého endžinu? Panebože. Dnes, vo veku, v ktorom vládne 3Dfx niekto vydá 3D hru bez jeho podpory? No dobre. To by bolo ešte v poriadku. Lenže prečo je potom
endžin Vlak(ensteina) 3D pomalý ako ja ráno o šiestej? A pritom grafika vyzerá ako kríženec Wolfenštajna a Dúma. No, možno až tak pekne nevyzerá. Skôr pôsobí ako čistý Wolfenštajn. Z okolitých obrázkov určite chápete, čo
mám na mysli. Až na to, že Wolfíkovi stačila na rozchodenie 286ka a toto tu potrebuje údajne minimálne 166 megahertzové Pentijum! Heh, lenže to je skutočne len minimum. Rozumné riešenie je rozhodne dvestovka s najmenej tridsiatimi dvomi megáčmi ramky. Blééé! Programátori do koša! Programátori do koša!
Na druhej strane, ak pretrpíte zastaralú grafiku a pomalý endžin, budete sa baviť. Záleží to len od toho, či máte chuť pařiť simulátor vlaku so všetkým čo k tomu patrí.
Viete, čo je najsmutnejšie? Prečo musí vždy vzniknúť nejaká nádejná originálna hra od malej firmičky, ktorá však vyzerá a hýbe sa ako zombia postihnutá leprou? Prečo musí potom nejaká iná, oveľa väčšia firma tento nápad ukradnúť a až potom vyrobiť rovnakú gejmsu, ale už s podporou 3D kariet, MMXov, technológie 3D Now! a iných hi-end výmyslov? Prečo? Prečo?! Prečo!!! Asi preto, lebo každý si chce odtrhnúť svoj kus z toho, čo sype. Tak to bolo vždy a tak to aj bude. Stačí si len spomenúť na Deer Huntinga a jeho nohsledov. Virtuálny lov sa stal populárny, tak poďme rýchlo vyrábať ďalšie a ďalšie "simulátory lovu". Rýchlo, kým to vynáša. Kým to nezačne hráčom liezť ušami.
Veru, veru. Dúfam, že niečo podobné sa teraz nestane aj so simulátormi vlaku. Aj keď... silne pochybujem, že by na svete bolo až toľko vlakových fanatikov. Možné je však všetko, preto počkajme a uvidíme, kto prvý prelomí bariéru masového vyvíjania Vlak(ensteinov) 3D.
NÁZOV |
3D RAILROAD MASTER |
TYP |
SIMULÁTOR VLAKU (!!!) |
VÝVOJÁR |
ABRACADATA |
DISTRIBÚTOR |
ABRACADATA |
ROZUMNÁ KONFIGURÁCIA |
PENTIJUM 200, 32 MB RAM |
3D KARTA |
buhuhúúú, niééé jéééé |
ZHRNUTIE |
Geniálna myšlienka s fakt obzvlášť príšerným spracovaním. Ale dá sa... |