Aháá! Takže ako widím, už ste tu! Zaujíma wás, akýže komplex to postihol našu chuderku recenziu? Nuž, odborne sa to nazýwa
OndreWoWský komplex. Hádam ste pochopili, o čo tu ide. Nie? Naozaj to musím WyswetloWať? No Weď preto. Okie, tak sme
si to wšetko pekne wyjasnili a teraz môžeme pristúpiť ku Kingpajzowi.
Tož, záludná je práca gangstra. Odwšadiaľ na wás strieľajú, pokrykujú weľmi, ale skutočne weľmi neslušné nadáwky a wy sa w tom
wšetkom musíte orientowať. Teda... predowšetkým musíte prežiť. A to je značne obtiažne, hlawne ak máte proti nepriateľom šancu
asi ako Slota proti pásom tanku, ktorému po ceste do Budapešti zabudol zatiahnuť ručnú brzdu. Skrátka, s tyčou w ruke ťažko odrownáte tlupu špinawých
(spráwny kowboj by zrejme použil wýraz smrdutých) záporňákow, ktorých jediný problém (okrem nabíjania fajnowých 45iek) je jeden
úbohý pešiak pewne zwierajúci hrdzawú štangľu. Nuž a ten pešiak ste práwe wy, milí čitatelia. Preto sa hádam nik nebude čudowať
keď powiem, že šanca prežiť medzi hordou gangow je rownaká, ako wečerná prechádzka po Bronxe. Lenže čo náš hlawný hrdina
neurobí preto, aby nakopal do -cenzored- bossa wšetkých bossow? Áno, hádate spráwne. Wšetkých wystrieľa (wrátane psow, potkanow
a dôchodcu, ktorý si čírou náhodou poplietol pouličnú prestreľku s mítingom jeho obľúbenej strany) a nakoniec budú wšetci šťastní
a spokojní. Eh, wšetci budú šťastní a spokojní? Zdá sa, že w tomto bode sa asi celkom nezhodneme.
Kingpajz je totiž príklad klasicky odfláknutej 3D wolowiny. Autori sa síce silou mocou snažili do hry zakomponowať originálne
prwky, ba čo wiac, oni z toho asi chceli nakoniec wytworiť akúsi 3D strieľačku s prwkami RPG/ADVENTÚRY (ehm, hehe, hahahááá), pretože niečo
z toho tam skutočne nájdeme. Zbrane sa totiž nepowaľujú w kontajneroch, ako to býwa zwykom pri iných 3D akciách, ale wy si ich prosím
pekne musíte kupowať za krwawé chechtáky, ktoré čmajznete mŕtwym (tu doslowa platí: peniaze alebo žiwot) gangstrom. Potom bežkáte
do obchodu s búchačkami a celý šťastní si poctiwo zakúpite prwú pištoľ. Tu mi wšak chýbala možnosť okradnutia samotného predawača.
Čo je to za gangsterský žiwot, keď kľudne wodkrouhnem wšetko čo sa hýbe a priekupníkowi so zbraňami dowolím, aby si kládol nejaké
smiešne podmienky w podobe príšerne drahých strieľacích zariadení? No čo narobíme. Okrem zbraní wšak u priekupníka dostanete aj také
hračky ako tlmiče, náboje, nepriestreľné westy, helmy alebo lekárničky. Wšetko je wšak tak drahé a ozbrojený prepad nikde... ale nechajme
to.
Ďalší, taktrochualeniemoc originálny nápad spočíwa w najímaní grázlow na špinawú robotu. To znamená, že zaplatíte niekoľkým týpkom
tie waše krwawé prachy a oni potom bojujú po wašom boku. Samozrejme, že sú tupí ako americká reklama, takže zhebnú skôr než stihnete
powedať slowo neleztetýmzmrdompredichtommyguny. Nápad je to wšak každopádne pekný. Nehoworiac o tom, že občas si potrebujete
najať napríklad wykrádača sejfow. Jemu wycálujete na ruku požadowanú sumu, zawediete ho k trezoru a on ho skôr či neskôr otworí, sťaby
otwáral wokna (3.1, 95, 98 alebo 2000... wýber ponechám na wás :-). Chwíľu na to je síce mŕtwy, pretože s pištoľou narába ako Limonádowý
Joe po troch fľaškách nelimonádowej wodky, ale o tom potom. Koniec koncow... nejde o tóóó!
Čo pozitíwne by som wám ešte o Kingpajzowi powedal? Premýšľam, premýšľam... akosi ma nič nenapadá. Erm, tak teda začnem
kritizowať, ha! Po prwé, pomalší endžin, než ten w Kingpongowi som newidel od čias SiNa.
Pamätáte sa na to príšerne dlhé loadowanie, ktorému nepomáhalo ani 128 MB RAM? Ak áno, potom mám pre wás zlú spráwu. To isté si
totiž užijete aj pri našom milom 3D simulátore gangstra. Prečo? Dobrá otázka. Pretože tí krepáni opäť použili modifikowaný endžin z Kwejka 2
a, prawdaže, poriadne ho sprznili. Wýsledkom tohto počinu sú takmer päťminútowé pauzy w hraní, počas ktorých si bezproblémow stihnete
odskočiť na WC, prípadne uwariť káwičku. Najwäčší kameň úrazu wšak spočíwa w tom, že Kingkong sa w podstate doloadowáwa
minimálne každých desať minút, whľadom na to, že je wytworený podobne ako Half-life. To znamená len jedno - nie je rozdelený
do lewelow, ale do jedného jediného obrowského lewelu. Otras. Ak newlastníte aspoň P233, čosi s wýkonom Woodoo2, a 64 MB RAM, potom
budete pri hraní zažíwať hotowé peklo. Asi som wás príliš nepotešil, wšak? Jáj, wy wšetci už máte PIII 600 s 512 MB RAMky? Tak potom
sorry. Nič som nepowedal.
Po druhé, sejwowať môžete na každom kroku, či skôr seku. Nech sa nehnewajú, ale keď už sa Kingping každú chwíľu loaduje, nemohli
práwe do týchto miest zabudowať akúsi sejwowaciu pozíciu? Hráč by skrátka začínal wždy w mieste posledného laodingu. Čo je to za umenie
dopařiť gamesu, ktorá má w sebe zabudowaný dokonca quicksawe??? Tfuj!
Po tretie, od tworcow starého dobrého Redneck Rampagea som čakal wiac. W dizajnoch lewelow síce občas zachytíte klasické prwky
Rednecka, ale to je asi tak wšetko. Dosť málo, powedal by som.
A preto twrdím jedno: Kingpajz je iba mierne nadpriemerná gameska, ktorej existencia ma nijak obzwlášť netrápi. Okrem toho, spomienka na
endžin s rýchlosťou chromého slimáka ma ešte teraz núti odskočiť si na toaletu, alebo uwariť kafé a to aj napriek tomu, že už nemusím päť minút čakať,
kým sa mi sláwnoste doloaduje x-tá sekwencia stupídnej 3D ostreľowačky. Preto ak nechcete zbytočne rozmlátiť kláwesnicu, na Kingpenga
radšej čo najkôr zabudnite. A to berte ako moje WaroWanie.
NÁZOW |
KINGPIN: LIFE OF CRIME |
TYP |
3D oné |
WÝWOJÁR |
Xatrix |
DISTRIBÚTOR |
Interplay |
OPERAČNÝ SYSTÉM |
Wokenný |
ROZUMNÁ KONFIGURÁCIA |
PENTIJUM 266, 64 MB RAM, DX 6, 3D karta |
3D KARTA |
OpenGL, 3Dfx Glide |
ZHRNUTIE |
Nič prewratné. Akurát ten utopenec (zasa na úteku?) w dokoch bol wcelku srandowný. Ale len kôli tomu sa tento
SAK rozhodne hrať neoplatí. |
6/10
|