Čítam si tak časák SCORE kde vidím v preview hru TUROK2 a povedal som si, že ju musím mať.
Ako vždy, keď vyšla, bol som jeden z prvých, kto ju mal, teda aspoň podľa môjho názoru, lebo na Slovensku ešte po nej ani nepáchli, mne sa do rúk dostala z Ukrajiny, ale to už nechajme tak, lebo o to tu vôbec nejde, ale ako si tak inštalujem Turoka2, všímam si tam demo MACHINES a o to mi tu vlastne ide. Môj anonymný sused Vagabond[:-)] ma prehovoril, aby som to vyskúšal a ja som po dlhom prehováraní vyhovel jeho prosbe, ale vyzeralo to asi takto:
Machines preview
hlavné postavy Morf(jaaaaa), Vagabond(sused), Prci(brat)
fáza č.1
Morf: (telefonovanie) Čaf Vagabond, ako sa máš?
Vagabond: Dobre, pohoda.
Morf: Vieš čo už mám?
Vagabond: Ne...<->...
Morf: Mám Turok2 ty vole...
Vagabond: Jáj, ty kokos, dobré, zadrwíme po sieti.
Morf: OK, dobehni pozreť.
Vagabond: OK, za takú pól hodinu, musím sa ešte najesť.
Morf: OK...........<->.........
fáza č.2
CŔŔŔŔŔN(zvoní zvonček)
Morf: Čaf hnupe, no poď zozadu. <- pozn.autora:(plz, nemyslite na prasačiny)
Vagabond: OK, poď mi otvoriť.
Morf: (beží otvoriť)
Vagabond+Morf: (sadli za komp, a vyberajú sväté písmo TUROK(2)OVÉ)
<- pozn.autora:(plz, nemyslíte na prasačiny)
Vagabond: No ukáž tu gamesu!
Morf: W8(wait)!
Morf: (ukázal som mu...myslím tú hru)
fáza č.3
Vagabond: Čo je to tam, ten MACHINES DIREKTORY???
Morf: Ja ti neviem, to bude nejaká blbosť.
Vagabond: To vyskúšaj ne?
Morf: Neee!
Vagabond: Čo seš hňup!
Klasický izo 3D pohľad. Až na to, že tým celým môžete rotovať, približovať a robiť podobné hlúposti.
Morf: A čo si myslíš, že to bude nejaká Botová 3D akcia???
Vagabond: Mohlo by byť.
(tak sme to nahodili, ale stále sa nám to nezdalo)
Morf: No vydrž, zachvílu to bude nainštalované...
Vagabond: Šag držím držím!
(spustili sme hru)
fáza č.4
Morf: Čo ti ja viem?
Vagabond: Šag daj singlegame....ne?
Morf: Nehuč do mňa, lebo nebude nič!!!!!!
Vagabond: Tak, ale čo si manták, šag to spusti.
Prci: Čo robíte?
Morf: Vypadni, daj pokoj.
Vagabond: Neotravuj vzduch Prci.
(Prci odchádza, ale ešte predtým povie pár mylích slov...)
Vagabond: He he he
Vagabond: Pozeraj na to, veď to je stratégia!
Morf: Vážne, ale aj tak to bude blbosť.
Vagabond: Poskúšaj klávesy...
Morf: Skúšam, ne?!
Vagabond: Ty kokos, čo si stlačil?
Morf: To je iný pohlad...vole, waw man...!!!
(skúšame iné klávesy)
Vagabond: Ďaľší pohlad!
fáza č.5
(snažili sme sa to hrať!!!)
Hra Machines, ktorá vyjde už čoskoro, je maximálna pecka, nedá sa s ňou porovnať snaď žiadná ina gamesa strategického žánru,
tým myslim REAL-TIME STRATEGY, určite predbehla RED ALERT, heh heh heh. Obsahuje vela nových nápadov, či už to sú tri rôzne pohlady, alebo iný
sysytém vozidiel, či iný systém zarábania a stavania, etc. Graficky je hra velmi dobrá, a terén je urobeny až vážne extrémne dobre, totiž hra je celá 3D a to povoluje
prefektné hory, lesy, púšťe. Hru môžete hrať aj ako 3D strielačku robotov, či mašín. V hre máte klasický pohlad ako u iných stratégiach, no kameru(pohlad) si môžete
otáčať, približovať, vzdialovať, etc. Ďalej je kamera tretej osoby, kde máte iné možnosti, a to lietanie volne v priestore, či už behanie po zemi, no musíte dávať pozor aby
ste do niekoho nenarazili. Nakoniec máte pohlad z lubovolného vozidla, ktoré potom možete aj ovládať, čiže sa vybrať na vyhliadkovú jazdu, či už do boja... Vlastné
vozidla sú velmi inteligentné a pri boji nestoja ako tĺci, ale ide ich určitý počet na pomoc a určitý počet ich zostane pre istotu na mieste. Pri boji vozidla nestoja na mieste,
aby neboli tak lahko zasiahnuteľné, ale obiehajú si nepriatelov, či skrívajú sa a prtiom bojujú. A keď majú málo životnej energie, skovajú sa za svojích. Peniaze v
tejto hre získavaťe z ťažby nerastných surovín, ale neprišiel som na to z akých. Na ťaženie potrebujete špeciálne vozidlo, ktoré vyhladá ložisko so surovinou a potom
tam pošlete iné, postaviť vrt, na ťaženie. Dokonca do jedného/k jednému vrtu sa zmestia dve vozidla na odnos suroviny, a k domácej fabrike na spracovanie sa zmestia
až 4ks vozidiel. V hre sa v prvom rade treba naučiť zaobchádzať s financiami. Až potom do boja a stavania ťažkých gulometov a tak. Hra plne podporuje MULTIPLAYER,
SKIRMISH, a SINGLEPLAYER MÓD. Hra ma jeden veľký problém, že po dlhšom hraní začne sekať, trhať grafika...možno treba 256MbRAM, ale neviem neviem. Dúfam že to v plnej verzii vyriešia. Takže sa už teším na plnú verziu, a dúfam že aj vy.
P.S.:
Vagabond a Prci sú reálne postavy, a ten rozhovor nebol vymyslený, len sa mi na neho dosť ťažko spomínalo, takže iba 85% z neho zodpovedá skutočnosti, ale naozaj to tak nejak bolo.
NÁZOV: |
MACHINES |
TYP: |
3D real-timeovka |
VÝROBCA: |
CHARYBDIS |
DISTRIBÚTOR: |
ACCLAIM |
OPERAČNÝ SYSTÉM: |
Win95/98 |
ODPORÚČANÝ KONFIG: |
P200, 32(64)MbRAM(+/-), 3D karta |
3D KARTA: |
Voodoo, Riva TNT, i740... takmer všetky |
ZHRNUTIE: |
Zdá sa, že to bude cool!
|
Ehm. Ja mám na celý tento projekt presne opačný názor. Podľa mňa Acclaim iba spojil viaceré gejmsy dokopy, čosi v nich
vylepšil a teraz nás chce ohurovať peknučkou grafičkou, zaujímavým 3D pohľadom a inými prkotinami, ktoré aj tak nezakryjú
starý, ošúchaný real-timeovský pôvod. A ktoréže gejmsy to spojil? Pamätáte sa na Armor
Command? Fajn. A spomínate si na neslávny Urban Assault? Áno? Výborne. Tak
teraz si predstavte mix týchto dvoch hier, vylepšite grafiku a máte to. Ale hlavne, nech je to v 3D, aby nikoho netrklo, že je to
v podstate iba stupídna rílmtajmovka. Tfuj, tfuj, tfuj! Z mojej strany si to celé môžu strčiť viete kam...