Safra. Ešte sa ani poriadne nerozšírila Vúdú dvojka a 3Dfxáci už kujú nové pikle v podobe Vúdú trojky. Šlak aby to trafil.
Určite ste počas posledných dní pri browsovaní po Inete narazili na všemožné správy o treťom nasledovníkovi tridéefiksu. Podaktorí z vás sa asi potešili, no ja ani veľmi nie. Tá neustála nutnosť apgrejdovať stoj mi niekedy riadne lezie na nervy. Musím však uznať, že zrýchlenie, aké by Voodoo 3 mala mať, stojí aspoň za uznanlivé pokývanie hlavou. Posúďte sami:
Predovšetkým, Voodoo3 by mala medzi nás doraziť približne v druhej štvrtine roku 1999, takže zatiaľ si ešte môžeme vydýchnuť. Keď však dorazí, ohúri nás hlavne týmito údajmi:
- sto biliónov operácií za sekundu, z čoho vyplýva, že stihne zobrazovať viac než sedem miliónov trojuholníkov ( = každá 3D scéna je v podstate tvorená z tisícov malých trojuholníkov)
- celkový výkon by mal byť dvakrát väčší než Voodoo2 v SLI móde
- použitie novej technológie syngle-cycle, single-pass, ktorá má umožniť hardvérový bump-mapping (nasledovník Gourardovho tieňovania) a trilinear mip-mapping, toto všetko pri rýchlosti 60 fps.
- Voodoo3 sa bude predávať spolu s 2D akcelerátorom na jednej karte (konečne urobili rozumný krok, podobne ako pri Voodoo Rushoch a Bansheeoch) a 2D čipset má byť o 60 percent rýchlejší, než je dva dé akcelerátor na 3Dfx Banshee
- plánované sú dve verzie: Voodoo3 2000 a Voodoo3 3000. 2000ka bude OEM, ktorá zvládne 250 miliónov otextúrovaných polygónov za sekundu. 3000ka zvládne až 336, takže rozdiel je medzi nimi dosť podstatný. V každom prípade V3 2000 bude určite lacnejšia, čo je na stredoeurópske pomery veľmi podstatný fakt.
- obe verzie sú optimalizované pre čipsety Intel 440 LX/BX a AGP
- v druhej polovine roku 1999 bude k dispozícii verzia Intel AGP 4x čipset
- V3 3000 a V3 2000 budú podporovať pamäte SGRAM a SDRAM vo veľkosti od 4 do 16 megáčov
- maximálne rozlíšenie Vúdú trojky bude až 2048x1536 bodov, čo je skutočne sila
- nebude chýbať ani podpora DVD a spolupráca s MPEG2 dekodérmi
- šlapať bude pod Woknami95/98 a 2000
- optimalizácia pre DX6, 3Dfx Glide a OpenGL je samozrejmosť
No, ehm. Údaje sú to pekné, ale podľa mňa bude dosť podstatná cena. Odhadujem, že menej ako desať tisíc to nebude, aj keď... nezabúdajme na momentálnu cenu neznačkových Vúdú dvojek (cca 5 000 Sk). Možno V3 príde na trh s rozumnejšou sumou než kedysi jej predchodca. Čas ukáže.