Krv je vskutku vzácna tekutina. V ľudskom tele sa jej nachádzajú asi dva litre. Nechcem si radšej predstaviť, koľko litrov jej tečie v hre Blood 2. Možno by sa jej tam našiel aj galón, ktovie?
Nerád by som bol príliš morbídny, ale čo mám robiť, keď Blood sa nie lenže VOLÁ krv, ale, čuduj sa svete, dokonca aj JE o krvi, ktorú v ňom uvidíte na každom kroku. Už prvý diel bol krvavý. Lenže skôr takým čierno-humorným spôsobom, čo určite do veľkej miery spôsobil endžin, v ktorom bežal. Samozrejme išlo o Build endžin. Dodnes ho považujem za vynikajúci. Čo na tom, že nejaký Unreal vyzerá unrealovsky, keď jeho editor levelov sám pôsobí ako z iného sveta. Aspoň na prvý pohľad. Editor priložený k Buildu bol však iný. Prehľadný, jednoduchý, skrátka taký, aký má byť. Bol jednoducho cool. V Blood dvojke ho už vystriedal jeho nástupca. Predsa len doba pokročila a starček Buildko nemá šancu konkurovať dnešným hrám, preto Blúda môžeme obdivovať v novom LithTech Engine, použitom prednedávnom v gamese Shogo (Raven #7 - 9/10). Či to bolo múdre rozhodnutie, alebo nie, v tom sa moje pocity dosť rôznia. Hneď vám poviem, prečo.
Demo, z ktorého som Blúda dvojku testoval, ma predovšetkým presvedčilo o tom, že tá stará dobrá atmosféra pôvodného Blúda je v
nedohľadne. Odišla. Odsťahovala sa do nenávratna. Neviem presne, čím to je, pretože grafické spracovanie je tak verné, ako sa na dnešnú dobu patrí. To znamená: postavy potiahnuté perfektnými textúrami, na ktorých vidíte dokonca aj okuliare vedcov, krásne výbuchy, transparentný dym, tieňovanie, jednoducho všetko. Lenže tá pravá atmosféra... hmmm, neviem. Je to celé akosi moc umelé, rozumiete. Príliš dokonalé. V tom je ten problém.
Na druhej strane nemôžem povedať, že by som sa pri hraní občas trošku nebál. Predsa len pohľad na dopoly odseknuté telo ešte žijúcej zombie na stole vedcov, to teda náladu veľmi nezdvihne. Rovnako aj rozleptaní zombíci plávajúci (či skôr rozpúšťajúci sa) v bazéne s kyselinou pôsobia dosť nepríjemne. Okrem toho sa zo všetkých strán ozývajú neľudské revy strážcov a Ktoviekohoešte, pričom
najhrôzostrašnejšie pôsobí huhlanie a vrčanie zombíkov. Ten zvuk by som nechcel počuť o dvanástej v noci v opustenom dome. Možno jedine v prípade, že by v mojej ruke odpočíval nejaký ten guľometík a pár granátikov.
NÁZOV |
BLOOD 2: THE CHOSEN |
TYP |
3D AKCIA |
VÝVOJÁR |
MONOLITH |
DISTRIBÚTOR |
MONOLITH |
OPERAČNÝ SYSTÉM |
WOKNA 95/98 |
PREDBEŽNÁ ROZUMNÁ KONFIGURÁCIA |
PENTIJUM 233, 32 MB RAM, 3Dfx, DX 6 |
3D KARTA |
DIRECT 3D |
ZHRNUTIE |
Na prvého Blúda to zrejme nebude mať, ale zábava by to mohla byť poriadna. |