R A V E N 7
HIT LIST TOPlist Smer hlavná stránka Ravena


VIGILANCE (PREVIEW)


Tak ako epidémia, terorizmus zabíja nevinných. Kradne nám našu slobodu. Prevzal kontrolu. Čo kedysi vyzeralo iba ako ojedinelý akt násilia, teraz vyzerá uplne inak, s rovnakými prvkami a spojením a, čo je ešte horšie, ako konšpirácia. Kriminálne syndikáty sú viac organizované ako vlády a byrokracia ich robí ešte efektívnejšími, silnejšími a nebezpečnejšími. Svetové mocnosti majú len niekoľko možností, a veľmi málo času, pretože počty obetí neustále narastajú. Vitajte v ďalšom storočí.. Prežitie ďalšieho tisícročia bude vyžadovať veľa vecí. Budete musieť byť silní, obratní ale hlavne strategicky nadaní.

Hráči by sa mali pripraviť na príval čistého nefalšovaného teroru, pretože SegaSoft sa práve pripravuje vypustiť svoju novú hru Vigilance, ktorá by mala vyjsť koncom tohto mesiaca. Relatívne nový štýl hry, ktorý však má určité črty podobné minuloročnému titulu SPEC OPS a v určitej miere sa podobá taktiež na práve vychádzajúci Rainbow Six.. Aj keď je Vigilance hrou podobného žánru ako spomínané tituly, je dostatočne odlišnou. Čo robí tento štýl pútavým, je práve to, čo robí Vigilance tak očakávaným. V nových žánroch, ako je tento, nie sú stanovené žiadne pravidlá, len pár precedensov, ale čo tu prevláda, sú nové idey. Zasadený do budúcnosti, Vigilance zaujíma miesto v čase a priestore, kedy terorizmus nahlodal základe princípy života a slobody. V čase, keď jediným spôsobom ako čeliť tomuto teroru, je postaviť sa mu na odpor a jediným spôsobom ako zastaviť zabíjanie, je zabiť tých, ktorí to všetko spôsobujú. Boli ste vybraný ako veliťeľ zásahovej jednotky, ktorá bude brániť humánnosť pred narastajúcim násilím.

Special Intelligence Operations Network (alebo v skratke len SION) rekrutuje len tých najlepších ľudí zo špionážných agentúr z celého sveta. SION je tvorený z tých nejnebezpečnejších a najinteligentnejších ľudí týchto organizácii, ľudí akým ste aj vy.

Len s ôsmymi členmi je SION skutočne len elitou medzi elitou. Každy člen týmu je špecializovaný v rôznych oblastiach, kde jeden môže byť demoličným expertom a ďalší neomylným ostreľovačom. Tak či tak, týchto osem členov má aj ďalšie schopnosti, ktoré ich činia najlepšími v tom, čo robia. Všetci sú smrtiacou zbraňou. V tejto akčnej adventúre možno vidieť z pohľadu tak tretej osoby ako aj z pohľadu vlastných očí, budete potrebovať každú skúsenosť, špecialitu a aby každý člen vášho tímu prežil všetky misie, ktoré pre vás autori pripravili. Vodcom vašej skupiny je bývalý NSA špión Alexander Blair prezývaný Bishop, špecializujúci sa na krádeže a ovláda viacere spôsoby zabitia. Ďalšími tromi Američanmi v tíme sú John Blutanski, prezývaný Bluto, Damen Rush prezývaný Demon a Scott Maxwell prezývaný Hex. Bluto je demoličným expertom a bývalým mariňákom, pokým Demon je doktorom medicíny a bývalým špecialným agentom FBI (Scullyovej kolega....). Hexov životopis nie je taký zaujímavý, pretože bol prijatý práve preto, čo mu posledne moc nevyšlo ako napríklad nabúranie sa do databázy NSA. Zvyšok týmu je zložený z ruskej krásky prezývanej Duchess, z čínskych a fancúzskych vrahov, a španielského člena prezývaného Viper, ktorý prešiel tréningom Interpolu.

Behom pár minút hrania Vigilance uvidíte, akú prácu si autori dali, aby dokonale oživili tieto charaktery, a čas, ktorý tým strávili, nebol márny. Na rozdiel od väčšiny hier, kde smrť nie je podstatným elementom hrania hry, a môže byť kedykoľvek v priebehu hry stlačením jedného tlačítka vypnutá, Vigilance pracuje práve so smrťou, smrť je budúcnosť. Aj keď je možnosť obnoviť hru v priebehu hrania so saved pozície, ale pokiaľ vám člen týmu v priebehu misie zomrie, bude to viesť k jeho/jej strate z hry celkove. Tento element dáva do hry niečo, čo som pri hraní hier ešte nikdy predtým nezažil , a nie som si istý, ako to popísať.

Je veľmi dôležité taktiež zdôrazniť, že Vigilance obsahuje dva druhy hry, ktoré sú od seba diametrálne odlišné. Single-player vás postaví do pozície veliteľa SION a vy máte pod sebou 8 členov týmu , ktorých som spomenul v predchádzajúcej časti. Spolu budete plniť 25 preddefinovaných misií, všetky majú však spoločný cieľ, ktorým je nájsť vodcu zodpovedného za problémy medzinárodného terorizmu. V priebehu týchto misií precestujete celý svet, budete môcť využiť 20 rozdielnych zbraní a stretnete sa s viac ako 15 tymi typmi nepriateľov. Najdôležitejšou časťou hry v single-playeri je to, ako sa dokážete postaviť tvárou v tvár čeliacej smrti. Ako dokážete využiť schopnosti jednotlivých členov vášho týmu. Napr. sa môže stať, že cieľom vašej misie bude infiltrovať sklad zbraní v južnom Francúzsku. Použijete Duchess, pretože je ako jediná schopná prejsť bezpečnostným systémom, ale čo ak počas akcie zomrie? Koho potom pošlete ako náhradu? A čo ak aj tento člen týmu zomrie? Udržanie členov vášho týmu nažive bude najdôležitejšou súčasťou hry a podmienkou vášho možného budúceho úspechu.

Druhým typom hry je samozrejme Multiplayer. Demo je sprístupnené na SegaHEAT network a plná hra bude obsahovať turnaj ako aj ďalšie typické druhy multiplayer hry tradičné pre tento žáner. Osem charakterov pristupných v single-playeri je pre potreby multiplayera rozšírených na 27. Nie je to len obyčajná hra, do ktorej sa len nalogujete a odlogujete, ale je to v podstate samostatný virtuálny svet, ktorý existuje v skutočnom čase, či už ste nalogovaný alebo nie. Keď budete hrať na HEATe, každý hráč bude mať svoju vlastnu identitu, a bude uskutočňovať vlastné úlohy. Na začiatku budete mať limitované predmety a schopnosti. SegaSoft tu predstavila nový prvok nazývaný LEDO, alebo Limited Edition Digital Objects, ktorý bol zabudovaný do hry, ako zbrane, informácie atd. Tieto veci budú sprístupnené počas misií, na predaj alebo na obchodovanie. LEDO system je vytvorený tak, aby umožnoval virtrálnu ekonomiku pre online hráčov. V náhodných intervaloch SegaSoft plánuje predstavovanie nových zbraní a objektov, ako kontinuálny proces. Dokonca som počul, že by tam eventuálne mohlo byť viac ako 100 zbraní na predaj, nákup, obchod alebo len jednoducho ich bude môžné nájsť v priebehu misií.

Beta-verzia hry, ktorú som mal možnosť vyskúšať, sľubuje desiatky vylepšení. Posledná verzia dema 1.4, rieši desiatky problémov s kontrolou kamery, perspektívy, ktoré boli veľkým problémom rannejších verziách. Musím sa priznať, že keď som hral Vigilance po prvýkrát, bol som sklamaný ako nedôrazne hra vyzerala, ale idea hry ma nadchla. Pre začiatočníkov môže byť trochu náročnejšia. Nie je tu klasická schéma ovládania, ako prevláda vo väčšine hier. Podobá sa trochu na Fade to Black, ktorého ovládanie bolo v čase jeho vzniku veľmi pokrokové.

Čo som zozačiatku pokladal za nie veľmi vydarené, teraz sa mi na hre páči najviac. Je ním multifunkčný pohyb tela. Čo v praxi znamená asi toľko, že hráč môže utekať jedným smerom, vyskočiť na auto a zároveň strieľať v úplne inom smere. Ak ste hrali Tomb Raidera, ste s týmto v dostatočnej miere oboznámený. Boli ste niekedy frustrovaný výberom uhla kamery, a chceli by ste si ho sami kontrolovať? Vigilance vám to umožní a keď sa s tým trochu pohráte a venujete chviľku času, výsledok bude zaručený. Hra poskytuje veľmi dobre navrhnuté zbrane, s akými som sa v hre podobného charakteru ešte nestretol. Avšak najlepším prvkom, ktorý bol do hry implementovaný, je model poškodenia, ktorý je dizajnovaný asi tým spôsobom, že strela do hlavy spôsobuje viac poškodenia ako napríklad len strela do stehna.

Vigilance podporuje 3D akcelerátory, používa aj novovytvorený AnyChannels -AnyWorld engine, ktorý, ako som počul, umožnuje tvorcom robiť modifikácie hry, levelov, zbraní a objektov pre rozšírenú onlline hru. Vigilance taktiež ponúka veľmi dobrú hudbu a taktiež umožňuje posluch vlastných cédéčiek počas hry (ak sa vám hudba, ktorú pre vás pripravili autori nebude páčiť).

Na záver možno len dodať, že Vigilance vyzerá ako hra, v ktorej sa skrýva obrovský potenciál, ale hráč by si mal hneď na začiatku uvedomiť, že toto nie je obyčajný klon Tomb Raidera alebo Quaka. A súčasne by sa mal pripraviť na nový spôsob ovládania a štýlu hry celkovo. Ale ak dokáže toto všetko prehrýzť na konci bude odmenený vynikajúcim zážitkom z hry. Už sa nemôžem dočkať až hru uvidím bežať online už vo finálnej podobe.

PHANTOM


Zhrnutie:

-Skutočne teroristické misie
-8 hrateľných charakterov v single-playeri, každý s unikatnými vlastnosťami
-27 hrateľných multiplayer charakterov v deathmatch mode
-neuveriteľnú fotorealistickú grafiku s dych vyražajúcim AnyWorld 3-D enginom
-Možnosť hry na HEAT
-Multiplayer na LAN
-Inovatívne charaktery ktoré žiju a zomierajú.

Dátum vydania v USA: 19. Október 1998