Mirsoft jedného dňa povedal: Budiž nová preview rubrika a budiž do nej aj príspevky od flákačov celé hodiny pred i-netom vysedávajúcich! I stalo sa. Dámy a páni, predstavujem vám môj druhý najočakávanejší projekt.
InterPlay nás "hard-core rpg" hráčov ešte nestihol oblažiť ani svojim
posledným veľmi-veľmi očakávaným dungeonom BALDUR's GATE
od Black Isle (tvorcovia Falloutu 2) a už si na nás chystajú ďalšiu
brutálnu delovicu: INFINITE WORLDS. Malo by sa jednať o
klasickú fantasy režbu so stovkami monštier, predmetov a rozsiahlym
arzenálom kúziel, na akú sme vždy boli zvyknutí - až na malý detajl.
Úmyslom jej autorov nie je vytvoriť ďalšiu obyčajnú behačku-sekačku;
ba práve naopak. Na IWorlds sa rozhodli ísť z úplne opačného konca.
Pochopili, že rpg sa nestalo kultovou záležitosťou len vďaka akýmsi
maso-brutálnym efektom, ale svojou detailnou PREPRACOVANOSŤOU; realizmom
snažiacim sa okoloidúcemu hráčovi poskytnúť aspoň akús-takús útechu
v jeho fiktívnom počítačovom svete. Ich dielo by malo byť niečo ako
MUD na jednom počítači - samozrejme v grafike :) Hráč (resp. hráči)
si bude môcť vytvoriť ľubovoľné množstvo postáv, pričom každá z nich
bude "tak trochu" žiť svoj vlastný život (podľa hráčových rozkazov).
Vtip je v tom, že celá hra neustále napreduje; príbeh sa vyvíja, či
ste pri klávesnici vy alebo váš kamarát ovládajúci svojich vlastných
týpkov. V IW neexistuje nič také ako je sejv, nedajbože load. Akonáhle
vám niekto zomrie, už je skrátka mŕtvy a vzkriesi ho len mágia.
Všetko má bohužiaľ dve stránky. IWorlds síce má nádherný nápad, pekný
príbeh
a množstvo novostí osviežujúcich stereotyp rozmáhajúci sa herným
priemyslom, ale, hehe, ako sme si už u rpg projektov dávno zvykli,
obyčajne má ich dátum vydania značný nádych sci-fi. IWorld bohužiaľ
nie je výnimkou, a tak nám (ako vždy) ostáva len dúfať, že keď nakoniec
nejakou náhodou NAOZAJ vyjde, nebude vyzerať ako storočný ledva-ledva
dýchajúci dedko. Nedajbože ešte horšie.