Niet krajšieho pocitu, ako keď po
štyroch hodinách písania zistíte, že celý váš desaťkilový
článok sa stratil... Že vaša celodenná snaha je navždy
zničená - Kvôli jednému sprostému erroru, ktorý milostivý
MS Windows akosi pozabudol zobraziť. Tak veru. Len zriedkavo
by sa človek mohol cítiť lepšie, plnší sily a odhodlania;
schopný od zlosti vyhadzovať stoličky zatvoreným oknom, či
svojou najvernejšou sekerou mlátiť do klávesnice.
V takých chvíľach je naozaj len málokto ochotný celý článok
napísať znova - od prvého písmena po záverečné hodnotenie.
Ja nie som výnimkou. Ubehli však dva dni (dve noci) a hnev
pomaly ustupuje. Napriek tomu, že stále nemám NAJMENŠIU chuť
sa k Echelonovi znova vracať, rozhodol som sa vás o ňom aspoň
stručne informovať.
Echelon je ďalší úplne obyčajný dvojrozmerný plagiát so
všetkým, čo k tomu patrí. Obsahuje tri znepriatelené strany,
tri kampane, dokopy pätnásť misií. Nemá príbeh, nemá atmosféru.
Nemá nič. Doslova a dopísmena je tou najnudnejšou rts, aká sa
kedy zjavila pred mojimi očami. Resp. bola by bývala najnudnejšou,
keby sa už nepýšila označením NAJFRUSTRUJÚCEJŠÍ VÝPLOD LETA.
Nechce sa mi zachádzať do podrobností - rozpisovať sa o
všemožných prečo, načo, začo, sa mi v tomto prípade zdá viac než
nechutné. Ako vysvetlenie vám bude musieť stačiť popis
hyperprepracovanej AI - inteligencie počítačom riadeného
oponenta.
Samozrejme, že slovíčko "inteligencia" je v Echelone viac než
zavádzajúce. Všetka kopjútrova taktika je založená na podvodoch.
Počítač sťaby náhodou na hráča útočí skôr, ako si ten chudák stihne
postaviť prvú budovu/jednotku; navyše útočí NEPRESTAJNE, čo tak
trošíčku komplikuje hráčovu snahu o ovládnutie svojich vlastných
neposlušných dementíkov.
Za zmienku stojí pokus, ktorý som skutočne urobil s vypätím
posledných síl. Na nemenované bezpečné miesto som postavil
tančík a na odkrytom území som sledoval, ako kompjúter vlastne
myslí. A hop - čo to nevidím. Prakticky neporaziteľná defenzíva
prehustená okolo základne ako Somálčania okolo humanitného
konvoja (skade ju asi tak zobral, toť otázka!), spoza nej
NEUSTÁLE vychádzajú jednotky a automaticky smerujú k môjmu
skromnému mestečku. Ako zistil, že sa nachádza práve tam, kde
sa nachádza, je mi zatiaľ záhadou. Jedným som si však istý:
S takými výhodami, aké má v tejto hre počítač, by vyhral aj
najväčší blbec.
Zvyšok hry snáď ani nemá význam komentovať. Jednak je do posledného puntíku rovnaký ako milión ostatných rts plagiátov - no a v neposlednom rade by som mal brať ohľad aj na svoje zdravie. Rozčuľovanie sa, hnev a všetky tieto nepekné výbuchy emocií vraj spôsobujú žalúdočné vredy. Tfuj. A okrem toho mám dojem, že predvčerom som sa ich nabažil viac než dosť.
DODATOK
Nedá mi to. Aj keď býva sebaľutovanie mojou najobľúbenejšou činnosťou a rád sa o ňu s vami podelím, predsa len by som k nej mal pridať poznámky, ktoré som si tak krvopotne pri hraní Echechechu robil:
Nedoladený endžin. Po nahratí pozície zmizne celá zmapovaná
plocha (ktorážto frekventovanosťou rôznych bugov za AI rozhodne
nezaostáva). Viditeľná zostane len oblasť v okolí základne a
hráčových jednotiek. To jest však detail vskutku zanedbateľný
oproti ostaným vymoženostiam tohoto geniálneho diela.
Grafika. Hehe. Nezdržujme a poďme ďalej.
Zvuky. Detto.
Nové nápady. Toť hriešne ČUDÁ, ktorými náš malý seriálik o
real-timeových plagiátoch priam srší. Ak na nejaké narazíte,
čo by sa stať nemalo, odporúčam ich z bezpečnostných dôvodov
ukrižovať, spáliť a popol pochovať na neďalekom smetisku.
Priľahlú oblasť nezabudnite uzavrieť do prísnej karantény.
Na dvadsať rokov.
Hrateľnosť minimálna, zábava je v zápore. V hlbokom zápore. Tak hlboko, ako sa len dá. A možno aj hlbšie, kto ho vie?
Zhrnuté a podčiarknuté: Echelon je druhou najhoršou rts v mojom živote. Ak si k vám náhodou nájde cestu, okamžite ho oživte a viac po ňom ani nemrknite. Lebo v opačnom prípade sa vám zaručene stane niečo nekalé... Napríklad sa vám z nepochopiteľných dôvodov okrem recenzie stratia aj vaše ťažko posťahované screenshoty. Čo zhodou okolností postihlo práve mňa (budiž mi Mirsoft naklonený).
NÁZOV: |
ECHELON |
TYP: |
PLAG RTS no.8 |
VÝVOJAR: |
AMNESTY VISUALS |
VYDAVATEĽ: |
ARENA GAMES, AUDICOM a mnoho, mnoho ďaľších |
OPERAČNÝ SYSTÉM: |
MS WINBLOWS 95 |
ODPORÚČANÝ KONFIG: |
vraj P133, 16MB RAM |
3D KARTA: |
NIE |
ZHRNUTIE: |
VIĎ ZÁVER (Zhrnuté a podčiarknuté...)
|