Dobrá, vo hře jsi již toho nakecal dost. Teď nám vyklop všechno kolem příběhu!
Rozumiem, že celkom presne netušíte prečo zo mňa Niekto vyťahoval informácie o hre Wild Metal Country (WMC).
A keďže to chápem, narovinu vám poviem, že to bola redakcia Score, ktorej, ako možno viete, Gremlin neposkytol túto
gamesu k zrecenzovaniu. Bolo že to rehotu, keď sme sa túto správu v spomínanom časopise dočítali a zároveň dotyčnú
hru práve inštalovali, pretože k nám (vďaka Rejvnovi McHavranovi X., samozrejme) dorazila priamo z Gremlinu. Znamaná to azda, že Raven stúpa v očiach distribútorov
hier? Dúfajme, že áno. Nuž, ale teraz sa v čase vráťme opäť o týždeň dozadu...
...takže, príbeh vravíte? No, vec sa má asi takto... Predstavte si, že niekedy v ďalekej/blízkej budúcnosti, v Tehrickom planetárnom
systéme existovali tri planéty, ktoré ľudstvo muselo veľmi promptne opustiť, nakoľko isté strááááááášne nebezpečné automatické
bojové mechanické stroje si uvedomili sami seba (to zaváňa Terminátorom) a začali byť nebezpečné pre akýkoľvek živý organizmus.
Tieto stroje boli pôvodne určené na ochranu tzv. Power Cores, ktoré boli pre ľudstvo dôležité. A tak sa samozrejme stalo čo?
No predsa hrdá humanoidná rasa vyslala na planétu vás, aby ste plecháčov rozmlátili na kusy šrotu a tie potom poprípade odviezli
do zberných surovín (ehm, predbieham udalosti... niečo podobné možno budete stvárať v druhom diely, ale tu rozhodne nie). Takže
preberáte kontrolu nad jedným z piatich tankov a idete do toho... ale do čoho vlastne? Aha, do boja za obnovenie života na týchto
mechanizmov plných planétach. Vskutku originálny príbeh. Ibaže, čo ste čakali od akčnej hry?
Príbeh? Ehm. Príbeh... eh, vy po mne chcete príbeh z hry Wild Metal Country? Oukej. Tak teda príbeh...
DNES
PRED TÝŽDŇOM
No jó, vole. Tak teda dík. My si s tím už nějak poradíme.
A s týmito slovami členovia redakcie odkráčali smerom na Prahu...
Sedím za počítačom a... dumám. Dumám a dumám. Stále iba dumám. Nad čím? Eh, to keby som vedel. Ale zrejme práve nad tým, ako som
spočiatku pri WMC soptil a nadával pretože... hm, to sa však musíme vrátiť v čase ešte o ďalšie dva týždne dozadu. Tak šup, nech sme
tam!
Od Mirsofta som vyfasoval cédečko s veľmi podivným názvom. Vraj Wild Metal Country. Ani v najmenšom som netušil o čo ide, ale pohľad
na logo vývojárskeho týmu DMA Design ma ukľudnil. Staré dobré DMA predsa nevyplodí nejaký šit? Aj keď... jeden nikdy nevie. A ten druhý tiež nie, ehm.
PRED DVOMA TÝŽDŇAMI
WMC som nainštaloval raz-dva, nastavil grafickú kartu a hop!, už som bol v menu. Po výbere jedného z tanku nasledovalo nebojácne kliknutie
na tlačítko štartu misie a... vtedy sa to stalo. Nie, nemajte strach! Výnimočne mi nepadli Wokna, ale skôr mne ovysla (?) čeľusť pri zistení, že ten trafený
tank sa neovláda len šípkami hore, dolu, doľava, doprava - ONO SA TO SPRÁVA AKO NORMÁLNY TANK! No, teraz možno trochu preháňam,
pretože od simulátoru tanku to má riadne ďaleko, avšak nech sa na mňa žiadny tankový maniak nehnevá, ale podľa mňa doteraz v nijakom tankovom simulátore
Tak sme zasa v prítomnosti. Dúfam, že z toľkého cestovania v čase sa vám ešte neurobilo zle od žalúdka, pretože to je vraj sprievodný jav pri teleportovaní. Nebojte sa. Len
zhlboka dýchať... tááák, nádych, výdych, nádych... oukej. Teraz už iste chápete, prečo som nad WMC dumal a dumal. Obávam sa totiž, že veľa ľudí by to pri ňom
vzdalo práve pri zistení, že ovládanie je viac než zložité. Lenže tým by sa pripravili o slušnú akciu, ktorá síce nemá takmer žiadnu logiku (tak to už väčšinou pri akčných hrách
býva), ale za to je dobre hrateľná, endžin rýchly a zábavy si užijete viac než dosť. V každej z misií síce ide iba o jedno - pozbierať všetky Power Coresy a prípadne
rozmlátiť nepriateľské tanky na kovové stružliny, ale poviem vám, je to sranda. Nehovoriac o tom, že nepriatelia sú značne inteligentní. Akonáhle vás uvidia, začnú po vás
páliť, pričom ak aj nezasiahnú svoj vybraný cieľ okamžite, buďte si istý, že ak zostanete stáť na mieste a snažiť sa o ich presné zameranie delom, skôr alebo neskôr to do vás
našijú. Máte jedinú výhodu - balistická krivka platí rovnako pre nich ako pre vás. K ich deštrukcii môžete používať buď štandartné strelivo alebo to, čo nájdete počas jazdy hornatou krajinou. A to
väčšinou stojí za to.
Mirsoft: Prídu nejaké gamesy od Gremlinu. Wild Metal Country a tak...
Jedna z posledných vecí, o ktorých sa chcem zmieniť je situácia, keď váš pancieromobil dostane zásah a prevráti sa. Vtedy máte možnosť privolať si na pomoc okolo lietajúci
spojenecký vrtuľník, ktorý tank akýmsi magnetom vyzdvihne do vzduchu a opäť položí na zem, tentoraz už pásmi dolu. Užitočná funkcia.
Ako posledné dve perličky som si nechal (našou redakciou uznávanú) nemožnosť sejvovania počas misie. Hra sa uloží až po prejdení daného sektoru a spolu s tým vám na oči
vyhodí celkové vyhodnotenie jednotlivých akcií, ktoré ste stvárali. Práve to je tá druhá perlička. WMC totiž vyhodnotí nie len presnosť zásahov a podobné prkotinky, ale
aj efektivitu manévrovania s delovou vežou (!) a dokonca aj množstvo prejazdených kilometrov (!!). Sila. Pred nejakými dvoma týžďnami som ani nevedel, že nejaký Wild Metal
Country existuje a dnes som z neho na vetvy. Tak to má byť. Neočakávané projekty bývajú zväčša na veľmi dobrej úrovni a WMC to jasne dokazuje. Preto ak sa nebojíte
zložitého ovládania a máte radi akčné gejmsy, určite nad kúpou Bláznivej kovovej krajiny porozmýšľajte.
PRED DVA A POL TÝŽDŇOM
Ondrew: Wild Metal čo? To bude zasa nejaká otrepaná zhovadilosť. Už len ten názov. Ách jaj.
A VIDÍTE AKO TO NAKONIEC DOPADLO.
P.S.: Upozornenie: Všetko čo sa týka redakcie Score je pravda, až na tú návštevu, samozrejme :-)
NÁZOV
TYP
VÝVOJÁR
DISTRIBÚTOR
OPERAČNÝ SYSTÉM
ROZUMNÁ KONFIGURÁCIA
3D KARTA
3D ZVUK
ZHRNUTIE
8/10