Sega Rally 2
Sega je sega. Firma s dlhou tradíciou,
ktorá pozna herný trh lepšie ako väčšina
firmičiek dokopy. Momentálne má Sega plné
ruky práce, pretože uvádza hernú konzolu
Dreamcast na americký a európsky trh. A i keď
u nás nebude marketing taký agresívny ako
napríklad v Japonsku, kde majú pomaly v každom
domove dôchodcov nejaký ten DreamCastík, aj
napriek tomu sa ku nám dostanú hry, ktoré
Dreamcast sprevádzajú. Či už to bude v
originálnej konzolovej verzii, alebo v konverzii
na PC.
Prvou hrou tohto typu je Sega Rally
2, ktorá je zástupcom automobilových hier na
novú konzolu. Práve prvé hry na novú mašinku
majú za úlohu ukázať, čo sa v novom
zariadení skrýva. Navyše taký kolos, akým
Sega bezpochyby je, by to mal hravo zvládnuť.
Priznám sa, neviem ako je to s ostatnými hrami,
ale Sega Rally 2 stojí za veľký SHIT. A na
ďalších riadkoch sa vám pokúsim rozpitvať
dôvody, ktoré ma k tomuto vyhláseniu viedli.
Pekné úvodné obrázky a klasické
'press any key to continue (insert coin to
continue)' ešte stále nechávajú príjemný
dojem, ktorý má šancu vyústiť v nejakú
poriadnu hru. Dojem začína chladnúť akonáhle
sa dostanete do hlavného menu, ktoré akoby
vypadlo z čias, keď sme robili machrov s
počítačmi 286. Dosť neprehľadné menu, v
ktorom sa musíte orientovať podľa systému
pokus-omyl, by sa určite dalo pretráviť. Pri
preskúmavaní práve tohto menu vás možno
poteší, že práve tu si nastavujete veci okolo
vašeho auta. To sú tie klasické impotentnosti
ako je prevodovka, brzdy, pneumatiky a podobné
halúzky, ktorým väčšina venuje jeden dva
pohľady a nakoniec to aj tak nechajú na
automatiku.
Možno bude príjemný fakt, že sa
v hre vyskytuje na prvý pohľad dostatok tratí.
Na pohľad druhý zistíte, že sú to trate
rovnaké, akurát v niektorých segmentoch sa ide
po inej ceste ako v predošlom okruhu. Proste
klasika, ktorá sa nezmenila od NFS3. Už toto by
som veľmi rád zrušil, pretože rallye je
rallye a nie jazdenie po nejakom okruhu. Keď si
tak vezmeme Colin McRae Rally s jeho 'from A to B
point' trate a porovnáme ho s týmto výmyslom,
tak nám vyjde jasný výsledok. Nemám chuť
teraz počítať a porovnávať, ale šecia vieme
wo co de. Autá sú poväčšinou vymodelované
podľa svojich reálnych predlôh, no nájdu sa
tu aj výnimky, ktoré vyzerajú ako
obojživelná mrochta® s vysunutým podvozkom
pre chytanie rýb. Ale tieto autá dostanete
poväčšinou ako extra bonusík, za nejakú
peknú výhru.
Che! A teraz sa dostávame k
najväčším kameňom celého potopeného
mačiatka. GRAFIKA a FYZIKA. Takže pom'me na to.
Grafika je neuveriteľne na .... Hra v 800x600
sa vám snaží nahovoriť, že vy nemáte
grafický akcelerátor a že len nedávno sa stal
štandard 640x480. Jednoducho dosť odfláknuté
pri porovnaní s Colinom, NFS3, NFS4, či TOCA2.
Samozrejmosťou sú neviditeľné múry na
krajoch cesty, ktoré zaručene zastavia váš
pád do priepasti. Ale, keď tak teraz uvažujem,
od čias Test Drive 2, kde ste mohli spadnúť z
útesu, sa tu neobjavilo nič, v čom by ste
mohli napríklad spadnúť z útesu, či
zkotúlať sa po násype do temného lesa pod
vami. Hrateľnosť by tým získala tak
minimálne plus 50%. Najviac ma udivuje to, že
hra nevyzerala ktovieako ani na samotnom Dreamcaste,
pre ktorého bola hra komponovaná. No čo...,
deň mi to nepokazí.
Druhým kazom uprostred deráveho
chrupu je fyzika vozu. Ja viem, že Sega vždy
robila arkádovité veci. A to aj pre tých,
ktorí simulátory nikdy nezvládali. No ja si
dovoľujem tvrdiť, že aj tvrdí arcade hráči
budú mať čo robiť, aby si na ovládanie áut
zvykli. Vy a vaše auto ste neustále v šmyku.
Idete 60kmh a mierne zatočenie už robí šmyk.
Neustále idete v imbecilných šmykoch a
pripadáte si ako na vznášadle s vrtuľou u/v
zadku. Možno som to trochu prehnal, ale ja a
dvaja ďalší ľudia to tak vidíme. A myslím
si, že to tak budete vidieť aj vy.
K dobru hry prispieva fakt, že si
hru môžete zahrať dvaja na jednom počítači
(split screen). No v tomto prípade pravidlo
multiplayeru (ak hrá jednu hru viac ako jeden
živý hráč, tak je riadna sranda) rozhodne
neplatí. Jedinou zaujmavou vecou na hre je fakt,
že si môžete zahrať nejakú 10 ročnu
kariéru či čo. Ale to je proste všetky autá
na všetky trate a je po kariére. Ďalšou
svojskou Sega vecou je fakt, že pri šampionáte
začínate ako posledný a prebojúvávate sa
dopredu. Pričom vaši protivníci odštartovali
už pred vami. Takto skončíte v prvom preteku
najlepšie tak okolo 13teho miesta. No postupne v
ďalších segmentoch šampionátu predbiehate
ďalších a ďalších a zlepšujete si
pozíciu. Zaujmavé? Možno. Trochu. Tak
maximálne na 5,4sekundy.
Presne ako aj táto hra. Dlhšie ako
pol minúty o tejto hra ani nerozmýšľajte. Je
to nechutná arkádovitosť, ktorá by sa mohla
páčiť asi tak 6 - 10 ročným prckom, ktorým
nič nehovoria fyzikálne zákony. Graficky sme
sa dočkali sklamania, rovnako ako so stránkou
ozvučenia. A aj keď som celú hru prešťúral,
tak som nenašiel hlbší dôvod prečo si túto
hru zháňať a hrať ju. Amen.
NÁZOV |
Sega Rally 2 |
TYP |
Arcade Rallye |
VÝVOJÁR |
Sega |
VYDAVATEĽ |
Sega |
KONFIG |
P166, 32Ram,
W9x |
ZHRNUTIE |
Zhrnutie
neskaj neni, si kukni recenziu. |
5/10
|