Raven

TOPlist TOPlist HIT LIST
Smer hlavná stránka Ravena


Requiem


HODINA NÁBOŽENSTVA KDESI VEĽMI, VEĽMI ĎALEKO:

Je vám to jasné? Takže, máme tu to nebo, héj? A! Samozrejme... peklo. Nebo a peklo. Dobro a zlo. Bielu a čiernu. Diamant a uhlie, ermm, to nebolo celkom správne prirovnanie, ale neodbočujme. Od čoho? Veď práve - od čoho! Ahá! Nebo a peklo. Rozumiete tomu. Nebo Priemer-nadpriemer. predstavuje všetko dobré a peklo... fíííííha! To je strašné! Žijú tam tie najdiabolskejšie stvorenia aké si len nedokážete predstaviť! Veru, nebo a peklo. Prípadne peklo a nebo. Avšak zvyčajne nebo a peklo. Nie naopak, chápete? Dobre. No, a teraz nech mi niekto vysvetlí, kde sa tam - do pekla - vzalo to sci-fi...

HODINA PRAVDY OMNOHO ĎALEJ:

Medzi nebom a peklom bola vždy istá hranica. Hranica, ktorú sa snažili prekročiť predovšetkým tí "Zdola". Na druhej strané, tí "Horní" niečo také nemohli pripustiť. Preto keď nastal deň D, hodina H, minúta M a sekunda S, čas, kedy sily "Zdola" vtrhli na povrch zemský, museli tí "Zhora" poslať na Zem niekoho, kto by ich zastavil. Čírou náhodou to bol práve anjel Malachiel, ktorý mal túto Svätú vojnu zastaviť. Anjel Malachiel. Sily pekelné medzitým začali terorizovať obyvateľstvo Zeme a vysielali do útoku po hlodáky ozbrojené vojiská. Malachiel to nemal ľahké. Ale nedalo by sa povedať ani to, že to mal ťažké. Bol niekde uprostred. V strede, ako tá hranica medzi nebom a peklom. Mal totiž určité schopnosti, vďaka ktorým zapadol medzi rebelské hnutie, ktoré vzniklo okamžite po vpáde tých "Zdola". To, že mal krídla ich ani tak neprekvapovalo. Ibaže, keď oživil mŕtveho, všetci pred ním snímali klobúky, prípadne aspoň skalpy. Stal sa jedným z nich. Plnil rozkazy z veliteľstva a občas rozfašíroval nejakú tú démonickú bytosť, ktorú mu z pekla posielala zakladateľka Anti Fan Clubu Malachiel, Lilith, škodoradostnými silami pekelnými prezývaná Ľiľiť. Veru, Ľiľiť robila Malachielovi samé naprieky. Zjavovala sa kedy sa jej zachcelo, čím narušovala jeho nebeské ťaženie proti "Dolným vyvrhelom". Zrejme to bol dôvod, prečo ju jedného krásneho dňa, - keď mal na ruke čerstvo vytetovanú prečiarknutú čiarku číslo sedemstotrisaťštyri, ktorá predstavovala sedemstotristiatehoštvrtého démona, zlikvidovaného Malachielovou zásluhou - s kľudom nebeského anjela, poslal do pekla. Naveky vekov amen. Až na to, že to bola iba jedna časť pekelnej mafie (huh). Tá hlavná sa ukrývala kdesi celkom inde. Tam, kde by ju Malachiel najmenej očakával. Lenže tí "Zdola" sa nezastavia pred ničím, ani pred... zradcovstvom.

Úf, tak už máme za sebou tie rečičky o zápletke a môžeme sa pokojne pozrieť na samotný Rekviem. V podstate by som teraz mohol povedať asi nasledovnú vetu: Requiem je 3D akcia z biblicko-sci-fistického prostredia, v ktorej okrem bežných zbraní využívate aj anjelské sily, pomocou ktorých likvidujete jedného

Záverečný boss v plameňoch. Ghehehehé!

nepriateľa za druhým, až kým nedôjdete k šťastnému koncu a nezakilujete aj samotného Big Bossa, čím sa hra ukončí. Myslím, že to by vystihovalo všetko, ale zopár maličkostí stojí za podrobnejšie rozpitvanie.
Napríklad ten nápad so skĺbením biblických námetov a sci-fi. Nevídané. Hlavne v 3D akciách. Na druhej strane, nevídané mi to pripadalo iba spočiatku, najmä v časti odohrávajúcej sa v pekle, ktorá mi pripadala minimálne desaťkrát hrôzostrašnejšia, než tá v Doomovi. Buďte si istý, že na TAKÉ miesto by som sa v živote (teda skôr po smrti, ehm), nechcel dostať. Ale aj ďalšie prostredia ma zo začiatku zaujali. Až keď som zlikvidoval prvú veľkú príšeru alias Lilith, prišla na rad nuda. Všetko sa začalo meniť na tupú Firt Person gamesu, ktorej implantovali IQ z Kvejka. To znamená - Odstrel čo vidíš (TM) a ak to bol náhodou nevinný pozemšťan nič sa nedeje. Veď aj tak dokážeš oživovať mŕtvych. Teda pokiaľ si im pri streľbe neodpálil hlavu aj s príslušenstvom...
Schopnosti anjela taktiež stoja za ropitvanie. Príjemne oživujú hru, takže aj napriek stupídnemu ostreľovaniu, raz za čas sa hráč pobaví. Napríklad také premenenie nepriateľa do solného stĺpu (to myslím vážne) stojí za pohľad. O oživovaní nepriateľov, ktorí sa potom pridajú na vašu stranu ani nehovorím (aj keď som to práve povedal).
Avšak potom príde na rad záver a ten je zo všetkého najtrápnejší. Tvorcom buď došli nápady alebo je to skrátka choroba 3D akcií. Halj-lajf bol na konci tiež trápny ako ja, keď som sa včera pri dunajskej hrádzi zrýpal z bicykla do takmer dvojmetrového štrkového zrázu (vďačím za to Kuwikovi - veď počkaj :-)). Jednoducho, záver je úplne oničom. Eh, pardón. On je o niečom, ale to NIEČO je oničom.
Preto, ak ešte nemáte dosť 3D akcií, kľudne sa to Rekviema pustite. Užite si najmä tú spomínanú časť, ktorá sa odohráva v pekle a zoberte si z nej aspoň jedno ponaučenie. Aké? Nuž, konajte tak, aby ste NIKDY na podobné miesto nedostali...

GALÉRIA


ONDREW



NÁZOV
REQUIEM: AVENGING ANGEL
TYP
3D akcia
VÝVOJÁR
Cyclone Studios
DISTRIBÚTOR
3D0
OPERAČNÝ SYSTÉM
Wokenný
ROZUMNÁ KONFIGURÁCIA
PENTIJUM 200, 32 MB RAM, DX 6.1, 3D karta
3D KARTA
priama podpora 3Dfx + Direct 3D
3D ZVUK
EAX
ZHRNUTIE
Spočiatku zábavná a vcelku originálna 3D akcia sa ku koncu mení na totálnu frašku Kvejkovského typu: Odstrel čo vidíš (TM)

6/10