Stúj, robote!
"Recoil" znamená spätný náraz po výstrele zbraní, aj keď autori mali možno na mysli iný význam... Niektorému z autorov mohla pažba zbrane v detstve po výstrele rozbiť sánku a preto táto pomsta... alebo sa hra mala volať recoin, čiže niečo v zmysle vyžmíkania peniažkov z ľudí...
Tak alebo onak, ide o brak, ktorý by som sa nehanbil vtíravo uploadovať každému kamošovi, keby som to sám nakódoval :), zadarmo... Ale chcieť za to zaplatiť, tak sa doma týždeň hambím za každý predaný kus a pre istotu nehrám nič iné než ncsnipes a gorilla.bas. :) Tak, už viete o čo pôjde, žiadna sláva, je tu Recoil.
...to by si jeden vodpliv...
Princípom hry je ovládať hyper ultra moderný napumpovaný takmer nezničiteľný atď... tank, z first-person alebo view-behind pohľadu (samozrejme 3D :), a postupne zničiť všetky vlny počítačových nepriateľov, ktorí sa na Vás budú neoriginálne rútiť hlava-nehlava z každého rohu.
Počas hry by ste mali získavať rôzne vylepšenia (upgrades) tanku, lenže uzávierka hry bola asi príliš tesná, tak sa autori obmedzili iba na zbieranie rozličných zbraní, ktoré bohužial vyzerajú jedna ako druhá akurát majú rôzny damage. Variabilitu hry programátori mierne zachránili tým, že tank sa "vie" transformovať do niekoľkých podôb (alebo režimov): normálny tankový režim (tank), vodník (amphibious), podvodník (sub) a tank-o-plán (hover). Tank je schopný sa pretransformovávať medzi týmito režimami automaticky, ak je k tomu prinútený... Skúste skočiť v tank móde do vody a uvidíte sami. Úžasné. Začínate sa topiť??? Huh, asi ste zabudli pozbierať niektoré tie škatuľky porozhadzované po leveloch, jedna z nich by mohla priniesť Vášmu tanku amphi-režím...
...já jim asi vodprásknu i ten pitomej strop...
Dej hry je situovaný rafinovane do súčasnosti. Ako bežný užívateľ siete internet si pod super rýchlym slovenským providerom brouzdáte po sieti, keď tu zrazu zničohonič sa Vám v internet-exploreri (alebo v netscape-e :) pustí záhadné live video, ktoré sa po chvíli ľadenia a prerušovaných útržkov ľudského bľabotu ustáli... Treba poznamenať, že design tohoto videa je jedna z vecí, ktoré kvalitatívne vyčnieva nad podpriemernosťou ostatných častí hry. Nakontaktuje sa na Vás skupinka ľudí z budúcnosti, kričiac po sebe (a po Vás), že sú v nebezpečenstve a že tu máte tank, a hybaj zachráňte s ním svet, lebo inak.... Tak čo už, správny gamesník si povie "no prob" a dá tomu pokus. (chyba, pretože asi nečítal túto recenziu, inak by si povedal "sakrblé, fuuuj", a rýchlo by postláčal alt-F4, pretože prežehnať sa nevie a ajtak by to nepomohlo :). No, lenže svet je v nebezpečenstve a tank je pripravený, tak pome na to.
...já jim asi vodprásknu i tu pitomou podlahu...
Grafika je štandardná, na dnešné pomery až slabá. Váš tank je síce celkom pekný a väčšina z okolo-stojacich objektov "ujde", ale jednotlivé chodby, tunely, steny, kopčeky, ... sú pomerne jednoduché, nič extra. Ak máte možnosť pozrieť si screenshoty, ktoré som sem porozhadzoval, tak si musíte uvedomiť, že som (ako pri ukážkach z filmu) vybral tie najlepšie z najlepších... Výstrely sú celkom pekné, farebné, atď., lenže také - a dokonca aj krajšie - boli už dávno v Incoming a odvtedy už trochu vody pretieklo, čo poviete?
Efekty, zvuky, hudba... Hmm, veľká slabota. Nič z toho ma neuchvátilo, buď som už zvyknutý na samé creme-de-la-creme, alebo na tom fakt niečo bude. Keď si spomeniem na zvuky a celkovú atmosféru z dema na Wargasm, kde tiež ovládate napr. tank, tak to sa s recoil-om nedá ani porovnať (recoil je oproti Wargasmu trápne nič). V single hre do vás počas jedného levelu zahučia akoby vysielačkou spomínaní ľudia z budúcnosti a upresňujú Vám, čo treba ďalej robiť. Na môj vkus je to až moc jednoduché, alebo iným slovom user-friendly a pritom Incoming nebol o nič zložitejší (až na strategický mód) a myslím, že bol celkove určite lepší.
Ovládanie je jednoduché, nastaviť sa dá všetko možné aj nemožné. Ja osobne som ocenil podporu force feedbacku a keď nič iné, tak som aspoň na mojej ruke (skrz môj sajdvajnder) pocítil nejaké ekšn. Na druhej strane je táto podpora FF veľmi mdlá, žiadne textúry povrchu (na ff), slabučké nárazy, neoriginálne výstrely. Aspoň som čakal poriadny "recoil" výstrelov... Pohyb turrety sa dá locknúť, a k dispozícii je aj zopár užitočných kláves na všelijaké centrovanie, stabilizovanie a ja-neviem-čo... takže aspoň nejaké klady.
...sakramejdlóóó...
Na multi-player mód máte na výber z niekoľkých máp (asi zo desať), z ktorých niektoré sú lávové, iné zmrzlinovo-tundrové, sú tu aj sťaby urbanistické mapy s viac-či-menej pravideľnými ulicami a miestami na ambushe alebo benátkové mapy s mnohými vodnými kanálmi, kde sa môžte do sýtosti vyblbnúť. (typujem, že to nepotrvá dlhšie než pol hodinu, takže Vám garantujem, že keď odítete znechutený od počítača, zostane Vám nejaký ten čas na učenie, jedenie, atď... :) Viem si predstaviť, že cca. 8 hráčov by sa zabavilo aj s Reciolom, ale ... vážení... povedzme si na rovinu: S ktorou hrou sa ani toľko veľa hráčov nezabaví? Veď 8 ľudí, ktorí sa chcú spolu zabávať, sa normálne zahrajú aj Manažér Kuchybského Riadu, alebo Simulátor Lovenia Rýb atď...
...Tak pitomej tank sem v živote nevidel!
NÁZOV: | RECOIL |
TYP: | 3D ACTION TANK |
VÝROBCA: | ZIPPER |
DISTRIBÚTOR: | ELECTRONIC ARTS |
OPERAČNÝ SYSTÉM: | MS WIN95 |
ODPORÚČANÝ KONFIG: | P200, 32MB RAM (+/-) |
3D KARTA: | stačí D3D |
ZHRNUTIE: | Ruky preč! |