Pred mnohými a mnohými rokmi, keď ešte neexistovali počítačové hry, v jednom zabudnutom kláštore žil mladý
mních. Volal sa Severín. Jeho celodennou náplňou bola modlitba, občasný pôst a poslušné trpenie pod prísnou
rukou miestneho opáta. Všetko by bolo v poriadku, keby jedného dňa...
Severín bol práve ponorený do hlbokej modlitby (pravdupovediac vlastne spal), a zrazu ho vyrušil vzrušený
rozhovor dvoch mladých mníchov. Nejakým omylom sa k nim dostali Zakázané spisy vášne, ktoré by nemali uzrieť
oči mníchov - mladých a duševne nezrelých. Uvedomelý mních Severín ihneď pochopil vzniknutú situáciu a mystický
zväzok im zabavil, a to všetko iba preto, aby ich ochránil pred predčasným poznaním. Ale čo čert nechcel (he? hovorí
sa o mne? - pozn. Rýpal Obecný), práve keď mních s tými najčistejšími úmyslami zabavil knihu, objavil sa opát kláštora
(doteraz nie je jasné, či bol jeho príchod náhodný, pretože práve hľadal svoju obľúbenú knihu). V tejto chúlostivej chvíľke
si šťastena vybrala oddychový čas.
Spor je vyriešený veľmi rýchlo a dramaticky - Severín vyskočí von oknom do temnej noci, no vlastne skôr na pravé poludnie,
no vlastne do studenej rieky. Pád do vody ho omráči a mních prestáva vnímať. A práve toto bezvedomie má za následok
čudný sen, ktorého zmysel nechápe. Vo sne sa mu zjaví strom, ktorý je z polovice úplne vysušený. Zo stromu zlezie obrovský
had a plazí sa k nemu. Odniekiaľ počuje hlas, ktorému však vôbec nerozumie a od tejto chvíle mu hlavou stále znie tajomná veta:
"Nájdi svoju cestu..."
Ráno sa Severín prebudí na okraji lesa. Nevie, ako sa sem dostal. A už vôbec nevie, čo mal znamenať ten čudný sen a prečo to
musí byť práve on, kto sa stane hlavnou postavou ďalšieho podivného dobrodružstva. A akoby to nestačilo, do cesty sa mu
pripletie čierny havran (óóó, veľký Rejvn McHavran X., srdečne Ťa vítame v Tvojej vlastnej hre... :-) ). Je vždy tam, kde sa stane
niečo záhadné (čudujete sa, člobrdovia mystiky neznalí? - pozn. Rejvn McHavran X.). Po nejakom čase sa mních dostáva do
Mesta, ktoré si žije svojím vlastným pokojným životom. Konečne dostane šancu začať znova. Na scénu však prichádza Tajomný
Jazdec a zlatý artefakt, čudné nočné zjavenia a dokonca začínajú miznúť jeden po druhom obyvatelia mestečka. V tejto situácii Sverín
pochopí, že všetko zostáva na ňom (smutné zistenie všetkých rozprávkových hrdinov) a rozhodne sa, že nájde kľúč k pochopeniu
celého tajomstva. A kto vie, trebárs sa mu podarí nájsť aj stratenú cestu v jeho duši...
Tak, prosím pekne, to bol vyčerpávajúci príbeh k novej adventúrke od nového slovenského tímu Rainbow Rhino, ktorú bude vydávať rovnako nie veľmi známa česká firma Cinemax. Havran sa má pyšniť veľmi komickými situáciami
(nezdá sa vám, že to sme tu už niekoľkokrát mali?). Autori údajne skĺbili vážne témy s výbornou zábavou a množstvom prekvapivých
rozuzlení. Hlavnej postave postavili do cesty zábavné, ale zložité prekážky. Na mnícha Severína čaká kopec klasického hľadania, zbierania
a používania predmetov, ale aj zapeklité hádanky a rozhovory s desiatkami postáv.
To všetko má dopĺňať ručne maľované prostredie a precízne animácie, ktoré príbehu dodávajú príjemnú a napínavú atmosféru, ktorú
údajne výborne dotvára sprievodný zvuk akustickej gitary (to veru nemusí byť zlé...).
Posledné, avšak najväčšie eso, ktoré majú autori v rukáve, je dabing, ktorý nahovoril výborný český herec Jiří Lábus.
Tož, to boli kusé informácie, ktoré sme pre vás získali z novinárskych releasov. O tom, či bude práve táto hra lepšia než momentálny
favorit Polda, sa presvedčíme až po bližšom nahliadnutí do tejto - zatiaľ - lákavo znejúcej
hry. Nebojte sa, predávať sa má začať už 1. júna, takže na recenziu v Ravene snáď nebudete musieť dlho čakať.
NÁZOV |
VE STÍNU HAVRANA |
TYP |
Adventúra |
VÝVOJÁR |
RAINBOW RHINO |
DISTRIBÚTOR |
CINEMAX |
OPERAČNÝ SYSTÉM |
Wokna - ako vždy |
PREDBEŽNÁ KONFIGURÁCIA |
PENTIJUM 90, 16 MB RAM, DX 6 |
3D KARTA |
no way, dude |
3D ZVUK |
tak ako o riadok vyššie |
ZHRNUTIE |
Zdá sa, že sa máme opäť na čo tešiť. Začať môžeme už teraz... pozóóór... štart! |