Čírou náhodou som vyhlásil vojnu (resp. on mne) jednému mierne zaostalejšiemu susedovi -
Reku ak nepochopí, čo znamená "suverenita štátu" a na čo slúžia "hranice" (ktoréžto sa v
CTP zrejme nedorozumením nenachádzajú... :-( ), budem ho to musieť naučiť. Bohužiaľ, ako
sa okamžite ukázalo, poučiť sa rozhodolo on mňa. Začalo to rutinným náletom jedného z mojich
stíhačov (volajme ho MiG) na dve stredoveké delá potulujúce sa šírimi pláňami... Viem, na
pozemné ciele sú určené bombardéry a nie stíhače, ale proti dvom delám... Vyzeralo to
jednoznačne. Vyzeralo. Neviem ako, ale MiGa mi zostrelili. Asi mali nejaké nadzvukové gule
so samonavádzaným kovovým povrchom... Boh ho vie. Možno sa stala nejaká veľmo nepravdepodobná
chybiška, pilot nezvládol riadenie a zapichol sa do zeme...
...potom však následovala druhá havária. Ďalší MiG sa rozbil o dvoch phalanxov a dvoch
lukostrelcov! Asi päť minút som čumel na monitor, snažil som si predstaviť tú situáciu:
Nadzvukové lietadlo zostrelené okololetiacim šípom, ale... Nedarilo sa.
No nevadí. Dve náhody za sebou, pohoda. Neuspel som na poli, uspejem pri dobýjaní miest.
Chyba.
Štyria proti štyrom. U mňa mušketier, lukostrelec a dve kavalérie. Zvyšková armáda, ktorú
som nedopatrením kdesi akosi zabudol. Nepriateľ sa bráni dvomi phalanxami a dvomi
lukostrelcami, všetci opevnení za hradbami. Obtiažnosť PRINC (priemer).
Porazili ma.
Aby sme si rozumeli, v starej civilizácii2 by na toto mesto stačili najviac tie dve
kavalérie (resp. dragúni, ktorých v CTP kavaléria z mne nejasných dôvodov nahradila),
mušketier a lukostrelec by boli do počtu.
Nie v CTP.
Žeby sila magických palíc slabla?